Dagens Media kirjoittaa, että Carat, OMD, Mediacom nimettiin parhaimmiksi mediatoimistoksi, jotka eivät kuitenkaan voittaneet pääpalkintoa. Sen vei klikki-mainoksia myyvä Tradedoubler, joka ostaa bulkkitilaa medioista. Tämä on vastoin perinteisten toimistojen periaatteita muiden mielestä. Ne eivät ole hyväksyneet Tradedoubleria Reklamförbundetin jäseneksi.
Tradedoubler kertoo olevansa Euroopan johtava näyttöpohjaisten ratkaisujen toimittaja internet-markkinontiin ja myyntiin. Muut mediatoimistot kritisoivat sitä, koska se toimii sekä mediatoimistona että mediamyyjänä.
Palkintojenjakotilaisuus suututti Reklamförbundetin toimitusjohtaja Anna Sernerin täysin, kun hän esiintymislavalla oli luovuttamassa palkintoja ja sai vasta siellä tietää, että hän joutuu luovuttamaan pokaalin ”viholliselle”. ”Olin järkyttynyt”, hän sanoo.