Yhteistyö sisältää kaikki Plantagenin mediasuunnitteluun liittyvät toimenpiteet strategisesta konsultaatiosta implementointiin kaikissa maissa. Koordinointivastuu on norjalaisella RED Media Consultingilla.
Mediatoimistokilpailutukseen osallistuivat Media Team Nordicin lisäksi Carat, OMD, ja Mediaedge:CIA. Plantagenin asiakkuutta hoiti aikaisemmin Mediaedge:CIA, joka yhdessä Media Team Nordicin kanssa oli kilpailutuksen finaalissa.
Plantagen on pohjoismaiden suurin puutarha-alan ketju 61 kpl myymälällä, joista 32 on Norjassa, 26 Ruotsissa ja 3 Suomessa. Suomessa tulevaisuudensuunnitelmiin kuuluu jatkuva laajentuminen ja myymälöiden lukumäärän kaksinkertaistaminen. Plantagen sijoittui Business Weeks “Europe’s Entrepreneurs for Growth” listalla sijalle 92 kaiken kaikkiaan 500 muun kovaa vauhtia laajenevassa olevan yrityksen joukossa.
”Kaikki mediatoimistokilpailutuksessa mukana olleet toimistot olivat ammattitaitoisia. Media Team Nordic erottui kuitenkin joukosta analyyttisyydellään, mediaosaamisellaan, luovuudellaan ja ennen kaikkea koska he osoittivat erityisen suurta kiinnostusta meitä ja toimialaamme kohtaan”, sanoo Plantagenin konserninjohtaja Håkan Eriksson.
”Olemme erittäin tyytyväisiä uudesta asiakkuudestamme, sillä Plantagen on asiakas, joka ajattelee isosti ja joka on erittäin ammattitaitoinen. Tämä oli ensimmäinen kerta kun olimme mukana pohjoismaisessa mediatoimistokilpailutuksessa ja voitimme heti! Erityisen hienoa tästä tekee se, että toimimme eri tavalla kuin perinteiset mediatoimistot. Yhdessä RED Median ja Bizkitin kanssa olemme nyt osoittaneet sen, että olemme vahva ja varteenotettava vaihtoehto jo etabloituneille kansainvälisille ketjuille, jotka haluavat kokonaisvaltaisempaa kontaktoinnin suunnittelua, sanoo Toinen Helsinki Oy:n kansainvälisistä asiakkuuksista vastaava Mats Nyström.