Jääkiekon SM-liigan näkyvyys televisiossa on kasvanut tämän vuoden syyskuussa verrattuna viime vuoden syyskuuhun, Nelonen väittää. Nelonen ilmoittaa, että SM-liigan kokonaisnäkyvyys on kasvanut yli 40 tunnilla. Tutkimuksen teetti SM-liigan toimesta sponsoroinnin tutkimuksiin erikoistunut Sponsor Strategi Finland.
Valtakunnallisista pääkanavasta Nelosen lisäksi kasvua oli myös molemmilla YLE:n kanavilla, minkä lisäksi uutta näkyvyyttä toi Canal+. Pääkanavista suurinta kasvu on ollut Nelosella, jonka SM-liiga-aiheiset lähetykset lähes kuusinkertaistuivat.
Nelonen seuraa SM-liigaa neljällä eri lähetyksellä syksyn aikana. Tiistaisin ja torstaisin näytetään parhaat palat illan tv-ottelusta. Lauantaisin esitetään kaksi suoraa lähetystä: aamupäivän PreGame keskittyy päivän tulevaan ottelukierrokseen ja illan suora lähetys TimeOut näyttää ensimmäistä kertaa päivän kaikkien otteluiden ratkaisuhetket.
Keväällä SM-liigan näkyvyys Nelosella kasvaa entisestään. Nelonen esittää semifinaaliottelut yhteistyössä Canal+:n kanssa ja finaalipelit yksinoikeudella.
”SM-liigan katsojaluvut Nelosella ovat tyydyttävällä tasolla. Ja mikä mukavinta, ne ovat kasvussa, esimerkiksi tiistain ja torstain Illan pelien luvut ovat kasvaneet 50% liigan syyskuisen aloituksen jälkeen. Kun lisäksi ottaa huomioon, että kestää oman aikansa ennen kuin uusi ohjelmakonsepti, uudet ohjelmapaikat sekä uusi kanava iskostuvat kiekkofanien mieliin, on helppo olla luottavainen katsojalukujen kasvun suhteen. SM-liiga, Suomen halutuin urheilubrändi toimii Nelosellakin”, kertoo kanavan urheilupäällikkö Jorma Paakkari.
Erikoisohjelmien lisäksi Nelonen seuraa SM-liigaa IS Urheilu-uutisissa ja Nelosen urheiluaamussa.