Ilman vaalimainontaa syyskuun kasvu oli 1,5 prosenttia ja tammi-syyskuun 4,4 prosenttia.
Syyskuussa merkkitavaramainonta lisääntyi 1,2 prosenttia ja luokiteltu mainonta 6,4 prosenttia. Kaupan mainonta väheni 1,6 prosenttia.
Mediamainonta 2005
EUROMÄÄRÄN MUUTOS
Vasemman puoleinen sarake on syyskuu ja oikeanpuoleinen tammi-syyskuu.
Varsinaiset sanomalehdet +0,9/+3,7
Kaupunki- ja noutolehdet +4,9/+16,0
Aikakauslehdet +4,9/+3,8
Televisio -4,1/-0,3
Radiomainonta +3,8/ +0,2
Ulkomainonta +3,7 / +9,4
Elokuvamainonta +7,4 /-31,9
Verkkomediamainonta +34,4 / +30,5
Mediamainonta yhteensä +1,3 / +4,0
ERÄIDEN TOIMIALOJEN MUUTOKSET
Vähittäiskauppa -1,6 / +1,9
Elintarvikkeet -15,5 /-5,7
Moottoriajoneuvot +2,4 / +3,9
Avoimet työpaikat +8,3 / +14,7
Matkailu ja liikenne +3,7 / +0,6
Tiedot perustuvat TNS Gallupin seurannassa olevaan mediavalikoimaan.