Sveriges Annonsörer on kysynyt 450 jäsenfirmaltaan, paljonko ne käyttävät vuosittain mainontaan ja muuhun markkintoinviestintään. Eniten mainontaan kuluttavat vähittäistavarakauppiaat, elintarvikealan yritykset ja lääkeala. Vähimmällä selviävät energiasektori ja teollisuus. Huiput löytyvät huonekaluista ja elintarvikkeista.

Seuraavassa taulukossa on toimialakohtaissti markkinointiviestinnän investoinnit Ruotsissa vuonna 2005. Vasen luku tarkoittaa toimialan keskiarvoa, keskimmäinen vähintämäärää ja oikeanpuoleinen suurinta investoinnin määrää, jonka yritys on käyttänyt markkinointiviestintään vuodessa liikevaihdostaan.

Bank/finans/försäkring2,258%/0,086%/12,367%
Detaljister7,790%/0,573%/31,903%
Hälsovård/läkemedel5,102%/0,098%/30,000%
Livsmedel/dryck/tobak5,563%/0,179%/41,152%
Offentlig förv/organisation, konsult3,980%/0,007%/15,385%
Sport/fritid4,948%/1,249%/14,185%
Bilar/biltillbehör2,035%/0,510%/6,444%
Energi/olja0,361%/0,037%/0,828%
Industri0,609%/0,003%/3,978%
Mode, kläder2,573%/0,217%/6,818%
Resor/turism/transporter3,444%/0,076%/34,356%
Vitvaror/radio/TV3,500%/1,333%/5,000%
Bygg/fastighet3,945%/0,300%/24,393%
Hygien/kosmetik7,957%/0,632%/13,537%
It/telekom3,683%/0,076%/28,389%
Möbler, hus, hem5,983%/0,130%/52,882%
Skog/papper1,859%/0,082%/7,374%
Övrigt4,530%/0,083%/62,976%