Taloustutkimuksen vuotuinen tutkimus selvitti jälleen yli tuhannen
markkinoinnin päättäjän mielikuvat maamme mainostoimistoista. Eniten tyytyväisiä asiakkaita on Skandaalilla, Satumaalla, Grey Prolla ja Bob Helsingillä; näitä haluaisi käyttää uudestaan kaksi asiakasta kolmesta.
Syyskuussa julkaistu tutkimus osoitti, että mainonnan ostajien näkökenttään mahtuu kunnolla myös yksi Kehä kolmosen ulkopuolelle sijoittuva toimisto: Satumaa.
Tutkimus kertoo useiden asiakkaiden olevan tyytymättömiä käyttämiinsä mainostoimistohin. Monien kiinnostaviksi ja tunnetuiksi rankattujen toimistojen asiakkaista jopa neljännes ilmaisi olevansa haluton käyttämään toimistoa uudestaan. Poikkeuksena on koko tutkimuksen pienimpään lukuun, kymmeneen prosenttiin, yltänyt Satumaa.
Satumaa rankattiin tutkimuksessa Suomen kymmenen tunnetuimman mainostoimiston joukkoon. Erilaisten yrityskuvaan vaikuttavien ominaisuuksien yhteenlaskettu positiivisuusarvo nostaa Satumaan kokonaislistauksessa maan seitsemänneksi.
Tyytyväisyyttä on ilmassa, myhäilee ensi vuonna kymmenettä
toimintavuottaan juhlivan Satumaan toimitusjohtaja Jyri Arponen.
Satumaassa työskentelee 19 henkilöä. Myyntikate vuonna 2005 tulee olemaan noin 1,7 miljoonaa euroa.
Asiakaslistalta löytyvät mm. Marli-mehut, Triumph, Sloggi, Helkama-pyörät ja Helkama-kodinkoneet, Suomen kolmanneksi suurin tietoliikennekonserni Auria,Domus, Turun seudun matkailuorganisaatio Turku Touring, Hartela, Muumimaailma, Turun Sanomat, Mango ja Solifer.