Ohjelmaformaatin on kehittänyt Fremantle Entertainment Oy.
“Hankimme Avainlipun Reitti 44-ohjelmalle, koska kaluamme korostaa, että Reitti 44 on meidän itse Suomessa kehittämä tv-formaatti. Ohjelmassa suomalaisuudella on suuri merkitys. Kahdeksan suomalaista kilpailijaamme kiertävät maailman ympäri etsimässä ulkomailla asuvia suomalaisia. Olemme ylpeitä ohjelmastamme ja koimme, että Avainlippu kertoo kaikille
suomalaisille laadusta ja reilusta pelistä”, sanoo Fremantle Entertainment Oy:n ja Reitti 44 -ohjelman tuottaja Mikael Gummerus.
Fremantle Entertainment Oy on vuonna 1997 perustettu tv-tuotantoyhtiö, joka on erikoistunut viihdeohjelmien tuottamiseen. Liikevaihtoa kertyi vuonna 2004 6,2 miljoonaa euroa. Fremantle Entertainment Oy on osa kansainvälistä Fremantlemedia-konsernia.
“Viimeiset vuodet ovat olleet yrityksellemme kasvun aikaa. Suomen pienet markkinat televisiotuotannolle vaativat meitä kehittämään omia tuotteita, joissa on potentiaalia vientiin jotta pystyisimme kasvamaan edelleen. Yrityksemme henkilökunta on motivoitunutta ja intoa parhaan mahdollisen viihteen tekemiseen löytyy valtavasti”, iloitsee toimitusjohtaja Caspar Berntzen.
Mikä on Avainlippu?
Suomalaisen Työn Liitto on asiantuntijaorganisaatio, jonka tehtävänä on vahvistaa suomalaisen työn asemaa edistämällä suomalaisten yritysten menestymistä ja yrittäjyyttä. Liitolla on noin 1000 jäsenyritystä, joista suurin osa käyttää tuotteissaan tai palveluissaan kotimaisesta alkuperästä kertovaa Avainlippu-tunnusta.
Avainlippu on tutkitusti suomalaisen tuotteen ja palvelun tunnus. Yli 90 prosenttia 15–74 -vuotiaista suomalaisista tunnistaa
Avainlipun. Se kertoo, että tuote on valmistettu tai palvelu on tuotettu Suomessa ja että se mielletään alkuperältään suomalaiseksi. Avainlippu on rekisteröity ja valvottu alkuperämerkki, jonka käyttöoikeuden myöntää Suomalaisen Työn Liitto.
Avainlippu on Suomalaisen Työn Liiton myöntämä, rekisteröity ja valvottu alkuperämerkki, joka voidaan myöntää suomalaisille tuotteille tai palveluille, joiden kotimaisuusaste on toimialasta riippuen vähintään 50 prosenttia. Avainlippu-tuotteiden keskimääräinen kotimaisuusaste on yli 80 prosenttia.
Tällä hetkellä Avainlippu on käytössä noin 700 yrityksen lähes 1500 tuotteella, tuoteryhmällä tai palvelulla. Se auttaa kuluttajaa valitsemaan omansa ja yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan. Avainlippu toimii brändinrakennuksen työkaluna vahvistaen mielikuvaa yrityksen oman brändin suomalaisuudesta, laadusta, turvallisuudesta ja vastuullisuudesta.