PR-ammattilaiset haluavat tavoittaa vaikutusvaltaiset ihmiset. Heille pitää ensimmäisenä kertoa tärkeä sanoma, jotta tieto lähtee liikkeelle oikein. Toimintaprosessi on sama kuin aiemminkin, mutta nyt otetaan huomioon valtava blogikulttuuri, joka on noussut merkittävään asemaan yritystiedotuksen kannalta. Nyt identifioidaan, ketkä ovat netissä vaikutusvaltaisia henkilöitä. Heille tiedottajat haluavat suunnata sanomansa.

Michael Burrell
Burrell sanoi, että enää ei riitä alkuunkaan, että tiedottaja katsoo medialuettelosta toimittajien nimiä, joille hän lähettää lehdistötiedotteen siinä toivossa, että se tulee julkisuuteen. Pitää löytää todelliset kanavat internet-verkostossa, hän totesi.
Vahvistaakseen blogien huomioonottamisen tärkeyttä Edelmanin CEO Richard Edelman on avannut oman bloginsa verkossa. http://www.edelman.com/speak_up/blog/. Edelman on maailman suurin itsenäinen PR-toimisto, jossa työskentelee 1800 henkilöä yli 40 maassa. PR-toimistot palkkaavat lisää ex-journalisteja blogien takia, koska he osaavat verkottumisen ja blogikirjoittamisen niksit, Burrell kertoi.
Blogeja on paljon. Mistä tietää, mihin kannattaa vaikuttaa? Michael Burrell sanoi, että median luotettavuus itse asiassa ratkaisee, mihin kanavaan tiedottajan kannattaa satsata.