Hän osallistui Englannin mainonnan kattojärjestö IPA:n (Institute for Practitioners of Advertising) järjestämään mainonnan koulutukseen.
IPA Stage 2 Course for Campaign Planning on maan kuuluisin mainonnan kurssi, jolle osallistujat karsitaan hakemusten perusteella. Ensi kertaa mukaan pääsi kaksi ei-englantilaista. IPA-kursseja on toteutettu 20 vuoden ajan Northamptonshiressä. Kurssi koostuu luennoista ja kampanjasuunnittelukilpailusta.
Kilpailutehtävä oli suunnitella Don’t Drink and Drive –kampanja
Englannin valtiolle.
Pete Lipposen tiimi oli kilpailun paras kaikissa kategorioissa. Lipposen vastuulla oli erityisesti viral- ja web-ratkaisujen osuus.
Voittajasuunnitelmaan sisältyivät myös tv-, printti- ja
radiomainokset sekä ambient-ratkaisut.
Tuomaristo sanoi arvostelussaan, että verkon osuus oli luovassa
ratkaisussa “excellent”. Tuomariston mukaan verkkoratkaisua olisi voinut käyttää koko muun mainonnan “hyppyalustana” – muu mainonta olisi tukeutunut Lipposen kehittämään verkkopeliin. Lipponen sai työstään myös henkilökohtaisen palkinnon.
Don´t Drink and Drive -suunnittelukilpailun voittajatiimi: Michaeljon Alexander-Scott (Manning Gottlieb), Mo De Graaf (BBH), Annabel Evans (Y&R), Pete Lipponen (Evia), Priya Patel (DDB), Paisley Wright (BBH), Will Worsdell (LOWE). Tiimin tutorina toimi Ben Kingsmill (McCann-Erickson).