Nelosen monikanavapalveluun kuuluu ennestään MTV, Music Televisionin mainonnan ja sponsoroinnin myynti.
”TV-mainonnan monikanavapalvelu on Nelosen vastaus television katselun segmentoitumiseen monelle eri kanavalle. Yksi iso mainos yhdellä kanavalla ei enää välttämättä riitä, vaan kohderyhmän tehokas tavoittaminen edellyttää näkyvyyttä usealla eri kanavalla. Laajentamalla monikanavapalvelua Nelonen haluaa tarjota mainostajalle mahdollisimman vaikuttavan ja kustannustehokkaan palvelupaketin halutun kohderyhmän tavoittamiseksi”, sanoo Nelosen markkinointijohtaja Hans Edin.
Nelonen valmistautuu sähköisen viestinnän tulevaisuuden haasteisiin digitaalisessa toimintaympäristössä tarjoamalla mainostajille pakettiratkaisuja, jotka sisältävät mainosaikaa monelle eri kanavalle.
Canal+:n ja Nelosen välisen myyntiyhteistyön yksi perusta on kanavien yhteinen tuote, jääkiekon SM-liiga.
”Aloitamme lyhyet mainoskatkot jääkiekon SM-liigan televisioinnin yhteydessä. Ohjelmien sisälle mainoskatkoja sijoitetaan vain luonnollisiin katkoskohtiin, eli erien alkuihin ja loppuihin. Canal+ Sportilta voi siis jatkossakin seurata jääkiekkoa katkotta”, kertoo Taina Malén, Canal+:n pohjoismaiden markkinointijohtaja.
Pohjoismainen tv-yhtiö Canal+ solmi vastaavanlaisen sopimuksen mainonnan ja sponsoroinnin myynnistä Ruotsin Kanal 5:n kanssa viime keväänä.