Alma Median Markkinapaikat-tulosyksikköön kuuluva interaktiivisen median teknologiaratkaisujen suunnitteluun ja tuotantoon keskittynyt NWS-yksikkö myydään Plenware Group Oy:lle 1.10.2005.
Myytävän NWS-toiminnon vuoden 2005 liikevaihtoennuste on 4,5 milj. euroa. Sen suurimmat asiakkaat ovat MTV Interactive, Kauppalehti Online ja Iltalehti Online. Alma Media on tehnyt Plenwaren kanssa yhteistyötä vuodesta 1999. Plenware on toiminut Alma Median pääyhteistyökumppanina mm. Etuovi.comin ja Autotalli.comin teknologian kehittämisessä. NWS:n 37 työntekijää siirtyvät vanhoina työntekijöinä Plenware Group Oy:n palvelukseen.
Plenware on suomalainen ohjelmistonkehitys- ja laadunvarmistuspalveluita tarjoava palveluyritys. Avainhenkilöt omistavat yhtiöstä 69 % ja Sention Kasvurahasto 31 %. Plenwaren henkilökunnan määrä on 340 henkeä, ja yrityksen toimipisteet sijaitsevat Tampereella, Espoossa, Turussa ja Oulussa.
Plenwaren ydinosaamista ovat ohjelmisto- ja tietoliikenneratkaisut sekä laadunvarmistuspalvelut. Plenware tekee yhteistyötä omien alojensa johtavien yritysten kanssa ja asiakasprojektien lisäksi Plenware on kehittänyt omia tuotteita. Liikevaihtotavoite vuodelle 2005 on 26 milj. euroa.
Voimakkaasti kasvavan Markkinapaikat-liiketoiminnan johtaja Raimo Mäkilä jatkaa tehtävässään Alma Mediassa. Markkinapaikkojen liikevaihto kasvoi tämän vuoden toisella neljänneksellä 26 % ja kasvun ennakoidaan jatkuvan. Markkinapaikat on konsernin nopeimmin kasvava ja kansainvälistyvä yksikkö. Markkinapaikkojen suurimmat toiminnot ovat Etuovi.com, Autotalli.com ja Monster.fi. Asuntokaupan palvelu City24 toimii jo Virossa ja Latviassa.