Pohjoisranta tuottaa sidosryhmälehtiä muun muassa Nordealle, Finnforestille, YIT:lle, PricewaterhouseCoopersille, Painotalo Erwekolle, Technopolikselle ja Parocille. Kaksi Pohjoisrannan tuottamaa lehteä, Finnforestin Wood ja M-realin Insight palkittiin viime talvena jaetulla ensimmäisellä palkinnolla Postin asiakaslehtikilpailussa.
Association of Publishing Agencies pitää päämajaansa Lontoossa ja siihen kuuluu 70 asiakaslehtiä kustantavaa yritystä Isossa-Britanniassa ja ympäri maailman. APA:n toimintamuotoja ovat asiakaslehtiin liittyvä tutkimus, koulutus, kokemustenvaihto ja edunvalvonta.
APA:n jäsenyyden myötä Pohjoisrannalle avautuu mahdollisuus käyttää järjestön mittavaa asiakaslehtien tutkimustietoa. Maaliskuussa APA lanseerasi laajan tutkimuksen asiakaslehtien tehosta yritysten brandin rakentajana, myynnin lisääjänä ja asiakkaiden lojaalisuuden vahvistajana. Tutkimus osoittaa kiistatta lehtien merkityksen markkinointiviestinnän välineenä ja maineen rakentajana.
“Uskon, että APA:n jäsenyyden myötä Pohjoisranta kehittyy edelleen asiakaslehtien tuottajana. Jatkossa meillä on mahdollisuus oppia maailman parhaiden asiakaslehtien tekijöiden kokemuksista, kun tapaamme heitä puolivuosittain APA:n kokemustenvaihtotilaisuuksissa”, sanoo Pohjoisrannan toimitusjohtaja Riitta Laine.
“Iso-Britannia on asiakaslehtien kehityksessä maailman johtava maa. Asiakaslehdet toimivat siellä koko aikakauslehtikentän kasvun moottorina. Maan kymmenestä laajalevikkisimmästä lehdestä kahdeksan on asiakaslehtiä ja niiden journalistinen ja taiteellinen laatu on saavuttanut yleisölehdet, joskus mennyt jopa niiden ohi”, sanoo Pohjoisrannassa lehtien kehityskonsulttina toimiva Jarno Forssell.