Proximity Worldwide/BBDO on toiminut vuodesta 2000 lähtien Suomessa. BBDO:n jakelutiemarkkinointiosaamista ovat hyödyntäneet muun muassa PepsiCo, Segafredo/Meira sekä Masterfoods.
Shell International pyysi alunperin elokuussa 2004 kymmeneltä toimistolta tarjoukset jakelutiemarkkinoinnistaan. Loppusuoralle kelpuutettiin viisi toimistoa, jotka tekivät ehdotuksensa myös luovista ratkaisuista.
Lopullinen päätös syntyi vuoden kestäneen, viisivaiheisen valintaprosessin tuloksena. Proximityyn Shell päätyi muun muassa kilpailussa esitettyjen ratkaisujen luovuuden sekä ketjun kattavuuden perusteella.
Proximity Lontoo, joka toimi kilpailussa BBDO Europeen kuuluvan
kansainvälisen Proximity-ketjun lead-agencynä, on toiminut vuodesta 2003 Shellin jakelutiemarkkinointikumppanina. Yhtiö on tehnyt Shellille myös yritysidentiteettiin liittyvää suunnittelua.
-Shellin päätös on fantastinen uutinen Proximity Worldwidelle. Markkinoiden suurimpana jakelutiemarkkinointiketjuna on todella innostavaa ottaa vastaan Shellin kaltaisen asiakaan tuomat haasteet, kertoo Paul Bennett, Proximity Worldwiden kansainvälisistä asiakkuuksista vastaava johtaja.