Leväahon mukaan maakunissa ilmestyvien lehtien myynti ja toimitus ovat Helsingissä. Helsingin toimitus tuo yhdessä paikallisten tekijöiden alueellista uutista. Hänen mukaansa Metro aikoo olla erilainen, eikä ryhdy kilpailemaan paikallislehtien kanssa uutisista.

Jokainen maakuntakaupunki on omantyylisensä. Metro aikoo hoitaa jakelun käsijakeluna, telineissä, yrityksissä ja kauppakeskuksissa, ja kaikkialla siellä missä on ihmisiä. Myös julkiset kulkuvälineet tulevat jatkossa jakelun piiriin, Leväaho sanoo.

Alkuvaiheessa uusissa kaupungeissa on jaossa yli 40 000 lehteä. Jaeltavaa volyymia nostetaan lukijamäärien kasvaessa. Uusia lukijoita Metro arvioi saavansa 100 000-150 000 jo kesäkuukausien aikana.

Metro on ilmestynyt pääkaupunkiseudulla syksystä 1999 alkaen. Lehteä kustantaa Suomessa Oy Metro-lehti Ab, joka kuuluu kansainväliseen Metro International konserniin. Kaikkiaan Metro ilmestyy 17 maassa ja 78 kaupungissa Euroopassa, Aasiassa, Pohjois> ja Etelä-Amerikassa. Lehden lukijoista noin 70 prosenttia on alle 45-vuotiaita.