Nokia on liittoutunut Ruotsissa tiiviisti Metro-lehden kanssa kampanjoimaan uutta 6630 älypuhelintaan. Media-alan erikoisjulkaisu Dagens Media on nostanut yhteistyön esiin kyseenalaisena markkinointitoimena, koska Nokian kännykän kuvassa näkyy lehden samalla sivuilla olevat otsikot. Alan eettisten normien mukaan toimituksellista aineistoa ei käytetä mainoksissa ainakaan samana päivänä.
Metro-lehden mainososasto laittaa kännykkäilmoitukseen kullakin sivulla olevan otsikon.
Lehden päätoimittaja Sakari Pitkänen pitää ideaa ”coolina”, vaikka sanoo, että toimitukselliseen linjaan ei kuulu juttujen hyväksikäyttö ilmoituksissa. Pitkäsen mukaan Nokian ideana on osoittaa, että lehden otsikoita ja juttuja voi tilata kännykkään.
Dagens Media antaa ymmärtää jutussaan, että Nokian kansainvälinen kampanja on niin iso, että Metro ei voinut vastustaa kiusausta.