Ankkalampi oli Internet-kilpailu, jossa mahdollistettiin omien ankkalammikoiden rakentaminen kutsumalla ystäviä mukaan rakennuspuuhiin. Asiakas voi perustaa oman ankkalammen, antaa sille nimen ja kutsua ystäviä mukaan. Ystävät saavat sähköpostikutsun jossa heitä kutsutaan mukaan ja he voivat edelleen jatkaa jäsenien keräämistä.
Suomen ainoa suora- ja asiakassuhdemarkkinointiin ja
interaktiiviseen markkinointiin keskittyvä mainosalan kilpailu
Huippusuora järjestettiin jo 21. kerran. Suomen Suoramarkkinointiliiton järjestämään kilpailuun voivat osallistua kaikki edellisen vuoden aikana Suomessa julkaistut kampanjat. Kampanjoiden arvioinnissa on painotettu kampanjan strategiaa ja kohderyhmävalintoja, luovan ratkaisun toimivuutta ja ennen kaikkea saavutettuja tuloksia.
Kilpailutöiden määrä oli 69 .
-Huippusuora-kilpailun kannalta positiivisinta on, että tänä vuonna
kisaan osallistui entistä enemmän töitä myös aloilta, joita ei ennen ole mukana nähty. Palkittujen joukossa on tänä vuonna myös poikkeuksellisen suuri kirjo eri mainostoimistoja, sanoo tuomariston puheenjohtaja, mainostoimisto GREY Direct & Digitalin toimitusjohtaja Pia Siukosaari.
Huippusuora-kilpailun sarjajako heijastaa kokonaisvaltaista lähestymistä asiakkuuteen. Palkintoja tai kunniamainintoja jaetaan kuudessa sarjassa, jotka ovat kuluttajamarkkinoinnin uusasiakashankinta, kuluttajamarkkinoinnin asiakkuudenhoito, yritysmarkkinoinnin uusasiakashankinta, yritysmarkkinoinnin asiakkuudenhoito, lanseeraukset sekä kutsut. Lisäksi Suomen Suoramarkkinointiliiton yhteistyökumppanit jakavat omia erikoispalkintojaan.
Pääpalkinnon on suunnitellut muotoilija Pyry Tamminen, joka on valittu vuoden 2002 nuoreksi muotoilijaksi.