Aamulehden tämänvuotinen kirjankustannusohjelma laajeni aiemmin kerrotusta kymmenestä teoksesta 14 kirjaan. Aamulehti tähtää laajalevikkisen kirjallisuuden julkaisemiseen. Jokaisen kirjan myyntitavoite on 10 000 kappaletta. Koko vuoden liikevaihtotavoite on 1,5 miljoonaa euroa.

Vuonna 2004 ilmestynyttä Aamulehden toimittaja Vesa Laitisen kirjoittamaa Raimo “Raipe” Helmisestä kertovaa kirjaa “Raipe—Vaatimattomuuden lyhyt oppimäärä” myytiin kuukaudessa 23 000 kappaletta. Jo ennen kustannusyksikön perustamista Aamulehti kustansi kirjoja, joista eniten myytiin Timo Jutilan ja Jussi Lähteen Juti-suomi-sanakirjaa, 55 000 kappaletta, mikä vei kirjan bestseller-listojen kärkisijoille.

Kustannusohjelmaan sisältyy henkilökuvauksia:

Jörn Donner: Stefan Lindforsin estetiikka Jörn Donnerin läpivalaisemana

JayJay Leskinen: Tää on myös mun maailma—Tommi Läntisen henkilökuva

Kertomakirjallisuutta:
Petri Ahoniemi ja Janne Miikkulainen: Kamppailu tsunamia vastaan

Pauli Hanhiniemi: Soitto on sanoja—Pauli Hanhiniemen tekstejä ja proosaa
Riku Suokas: (Se oli vain) ajan kysymys—Stand up -komiikkaa

Olli Kemmo: Otetaas selkoo—Moron tutkija testaa ja kokeilee

Arto Komulainen, Risto Etelämäki ja Bruno Maximus: Kummalliset kansanhuvit

Näytelmiä:
Sirkku Peltola: Suomen hevonen—Komediallinen näytelmä Suomen maaseudusta 2000-luvulla

Varhaisnuorten ja lastenkirjallisuutta:
Pekka Pakkala ja Patrick Wester: Karmivia tarinoita—Kummitusjuttuja lapsille ja nuorille

Visailuja:
Juho K. Juntunen ja Antti Marttinen: Rocktietäjän taskulämmin
Olli Helen: Tunnetko Tuntemattoman? (ilmestynyt)

Aforismeja:
Marja Holm: Muurahainen ryhtyy Luojaksi (ilmestynyt)

Ruokakirjallisuutta:
Petri Kerkkäinen ja Saara Vesikansa: Ja alussa oli sipuli. Yhdeksän sipulilajia keittiömestarin käsissä

Oppikirjoja:
Arto Fröjd ja Anna-Mari Saarenmaa: Oikean uutisen jäljillä—Medialukutaidon työkirja opettajille, opas sanomalehden maailmaan

Aamulehden kirjankustannusyksikkö perustettiin marraskuussa 2004. Julkaisujohtajana toimii Petteri Paasilinna, kustannustoimittajana Saara Vesikansa ja markkinoinnista vastaa Ellen Lindell.