Radio Helsingin palveluksessa on viisi henkilöä ja 40 vakituista avustajaa. Vuonna 2000 perustettu kanava tavoittaa viikossa noin 50 000 eri kuulijaa.
“Haluamme olla strategiamme mukaisesti monikanavakustantaja. Radio Helsinki on meille kiinnostava avaus radiorintamalle. Se on pieni mutta arvostettu toimija, joka täydentää erinomaisesti tarjontaamme ydinalueellamme, Sanoma Osakeyhtiön toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen toteaa.

Tavoitteena nousta ykköseksi nuorten parissa

Kauppa vahvistaa osaltaan Helsingin Sanomien monikanavaisuutta sekä lehden asemaa pääkaupunkiseudulla, Helsingin Sanomat Oy:n toimitusjohtaja Pekka Soini sanoo.
Kaupan toteutumisen jälkeen Radio Helsinki vahvistaa erityisesti paikallisuutisointiaan sekä raportoi aktiivisemmin pääkaupunkiseudun tapahtumista ja viihteestä. Kanavan tavoitteena on olla kolmessa vuodessa alueen kuunnelluin kaupallinen paikallisradio kohderyhmässään.

Helsingin Sanomat ja Radio Helsinki hyödyntävät aktiivisesti cross marketing -mahdollisuuksia. Tämä kasvattaa kanavan kuulijamääriä ja parantaa omalta osaltaan kannattavuutta, Soini jatkaa.

Kanavalla tavoitellaan pääkaupunkiseudun nuoria ja nuorekkaita aikuisia. Sisällöllisesti kanava on lähellä Nyt-liitettä ja Helsingin Sanomien kaupunkitoimitusta.

Radion ohjelmaprofiili tarjoaa päätoimittaja Janne Virkkusen mukaan hyviä mahdollisuuksia yhdistää siihen Nyt-liitteen
tapaista aineistoa ja myös kaupunkiuutisia, mikä ajan mittaan vahvistaa sekä Helsingin Sanomia että Radio Helsinkiä.
Radio Helsingin nykyinen toimiva johto on sitoutunut kehittämään kanavaa edelleen uuden omistajan palveluksessa.

Radio uskoo itse journalismiin

Radioalan yleinen kehitys on ollut kohti tiukkoja formaatteja ja voimakkaasti säädeltyjä musiikin soittolistoja. Radio Helsinki erottuu massasta edukseen ja jatkaa toimintaansa paikallisradioiden alkuperäisen toimintaidean mukaisesti panostaen journalismiin, ennen kaikkea paikalliseen uutisointiin, kulttuuriin, kaupunkisuunnitteluun ja kunnallispolitiikkaan sekä monipuoliseen ja vapaaseen musiikkitarjontaan, Radio Helsingin päätoimittaja Paula Salovaara sanoo.

Kaupan toteutumisen edellytyksenä on, että Valtioneuvosto hyväksyy toimiluvan siirtämisen Helsingin Sanomat Oy:lle. Valtioneuvoston päätös arvioidaan saatavan kesäkuun loppuun mennessä. Tehty yritysosto toteuttaa SanomaWSOY:n strategiaa toimia Suomessa laajasti median eri osaalueilla ja keskittyä kansainvälisessä laajenemisessaan aikakauslehtiin, oppimateriaaleihin ja lehtijakeluun.

Radio Helsinki on kuultavissa taajuudella 95,2 MHz, HTV:n verkossa taajuudella 104,0 MHz ja internetissä osoitteessa www.radiohelsinki.fi.