Ritva Hanski-Pitkäkoski

Liiton hallitus totesi, että Veikkaus on ansiokkaasti ja vastuullisesti käyttänyt luovaa ja laadukasta kohderyhmämarkkinointia, perustelee Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski.

Mainonnan rooli liiketoiminnan tärkeänä osana on aina tunnustettu Veikkauksessa. Sen markkinointiviestintä on ollut monipuolista ja uudenlaisia ratkaisuja hyödyntävää. Yrityksessä on keskitytty laadukkaaseen, luovaan ja kohderyhmää puhuttelevaan vastuulliseen mainontaan. Medioita on käytetty monipuolisesti ja
innovatiivisesti. Yksinoikeusyhtiöillä on myös velvollisuus ja vastuu viestiä kansalaisille palveluistaan.

Veikkaus tunnetaan ensisijaisesti pelibrändiensa kautta, esimerkiksi Lotto on yksi Suomen tunnetuimmista tuotemerkeistä. Veikkaus on näkyvä valtakunnallinen mainostaja. Vuonna 2004 yritys oli Suomen seitsemänneksi suurin merkkimainostaja. Eniten käytetyt mediat olivat televisio ja sanomalehdet. Veikkauksen mainonta on kerännyt useita alan palkintoja vuosien varrella.

Vuoden Mainostajan valinnassa Mainostajien Liiton hallitus kiinnittää huomiota siihen, että yrityksen mainonta on sopusoinnussa vallitsevien lainsäädännöllisten ja itsesääntelynormien kanssa. Veikkauksen mainonta täyttää kaikki nämä kriteerit. Myös yhteiskunnallinen vastuu on huomioitu haasteellisessa markkinointiympäristössä.

Vuoden Mainostaja -tunnus myönnettiin 20. kerran. Aikaisemmin tunnuksen ovat saaneet Oy Wärtsilä Ab Arabia, Huhtamäki Oy, Oy Silja Line Ab, Oy Gustav Paulig Ab, Oy Stockmann Ab, Oy Canon Ab, Kesko Oy/Musta Pörssi, Oy Karl Fazer Ab, Rautakirja Oy, Oy Hartwall Ab/Lapin Kulta, Telecom Finland Oy, Finnair Oy, Oy
Arla Finland Ab, Kalevala Koru Oy, Vaasan & Vaasan Oy, Kekkilä Oyj, Valio Oy, Noiro/Lumene ja Suomen Posti Oyj.