Maailman neljänneksi suurin mainostoimisto- sekä johtava mediatoimistoryhmäPublicis Groupe on julkaissut vuoden 2004 tulostiedotteensa.
Publicis Groupe saavutti vuodelle 2004 asettamansa tavoitteet kaikilla osa-alueilla: niin kasvun, tuloksen kuin rahoitusasemansa osalta.
Kasvu
-Publicis Groupen myyntikate oli 3,83 miljardia euroa vuonna 2004
-Publicis Groupen orgaaninen kasvu oli 4 %, mikä on paras tulos sitten vuoden 2000. Kasvu oli vahvaa kaikissa maanosissa. – Publicis Groupe teki myös uuden ennätyksensä uusasiakashankinnassa
Tulos
-Publicis Groupen liikevoitto oli 15,4 % (Q3 ja Q4: 16,4 %)
-Konsernin nettotulos nousi 40 % ja oli 210 milj. euroa
Talous
-Konsernin käyttöpääoma kasvoi 299 milj. euroa
-Ehdotettu osinko nousee 15,4 %, 0,30 euroon osakkeelta
Publicis Groupe sijoittui toiseksi vuoden 2004 Cannesin festivaaleilla saaden yhteensä 67 leijonaa. AdAge ja MediaWeek nimesivät StarCom MediaVest Groupin toistamiseen vuoden mediatoimistoksi.
Publicis Groupen pääjohtaja Maurice Lévy totesi tuloksesta ja uusista tavoitteista: “Vuoden 2004 menestystä on tarkoitus jatkaa
vahvistamalla pyrkimyksiä kaikilla osa-alueilla. Ensimmäinen
prioriteettimme on huolehtia asiakkaille tarjoamamme palvelun pitämisestä edelleen huipputasoisena. Lisäksi tulemme panostamaan voimakkaasti mm. mediaostoihin ja -konsultointiin sekä terveydenhuoltoviestintään. Myös vuodesta 2005 näyttäisi tulevan hyvä vuosi Publicis-ryhmälle, kansainvälisestä taloudellisesta tilanteesta riippumatta.”
Suomessa Publicis saattoi vuonna 2004 loppuun aloittamansa kolmen erillisen Publicis-yhtiön fuusion, jonka tuloksena syntynyt, 100 henkilöä työllistävä Publicis Helsinki on SEK&Greyn jälkeen Suomen toiseksi suurin mainostoimisto.