
Aller kokeilee tähtijuorujen kiinnostusta Suomessa.
Tanskalainen Aller-kustantamo hakee Suomessa jalansijaa uudella naisten lehdellä, C.C. Sisältö painottuu kansainväliseen glamouriin, ulkomaisiin superjulkkiksiin sekä kotimaisiin julkimoihin. “Näin selkeästi ulkomaisiin tähtiin keskittyvää naisten lehteä ei ole ollut Suomessa, joten uskomme, että lehdelle on kysyntää”, toimituspäällikkö Heli Kettunen kertoo.
Lehden kohderyhmä on 20-40-vuotiaat naiset, jotka kaipaaavat Hollywood-glamouria elämäänsä. Lehden ensinumero tuli ulos tammikuussa. Sivut vilisevät sekä kotimaisia että ulkomaisia tähtiä, joista Jennifer Lopez, Madonna, Brad Pitt ja Suomen ikioma astrologi Satu Ruotsalainen ovat luonnollisesti esillä monella sivulla useissa kuvissa pitkin jos poikin.
Lehden sisältö on Seiskan toimituksesta C.C-lehden vetoon siirtyneen Heli Kettusen mukaan toimituksen itsensä tuottamaa. Sisar-lehdestä Norjasta saadaan ideoita, mutta muutoin toimituksen kolmihenkinen yksikkö vakituisilla freelancereilla vahvistettuna tuottaa aineiston. Kuvia C.C. ostaa mm. All Over Press -kuvatoimistosta, joka toimii Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Virossa.
Lehti ilmestyy kerran kuukaudessa. Tavoitteena on irtonumeromyynnin ohella saada myös tilaajia. Ensinumeron levikki-, painos- ja myyntilukuja Heli Kettunen ei kerro.
Tilaajapalvelun tietojen mukaan lehteä voi nyt tilata kuusi numeroa hintaan 16,95 euroa. Ensimmäinen irtonumero maksoi 2,95 euroa.
“Ensimmäisen numeron perusteella jatko näyttää valoisalta. Saimme hyvän vastaanoton”, Heli Kettunen toteaa.
Mutta miksi tällainen nimi, mikä ihmeen C.C? “Se tulee sähköpostien kielestä. Meistä se on nykyaikainen ja näpsäkkä nimi lehdelle”, hän vastaa.
Allerilla on Suomessa jo seitsemän muuta lehteä: 7 päivää, OHO!, Koti ja Keittiö, Fitness, Mix, Venemarket ja Automarket. Lisäksi keväällä Aller lanseeraa uuden kaksi kertaa vuodessa ilmestyvän muotilehti IN Lookin.
Mediaviikon kommentti:
Voi olla, että tähtien elämä kiinnostaa
Ensilukemalta uusi C.C.-lehti tuntuu kaikkein pintapuolisimmalta hömpältä, mitä eteen on Suomessa tullut. Lehti vaikuttaa kuin kakkosluokan Glorialta. Vain ulkomaan julkkisten juoruja ja kiiltokuvia. Kiinnostaako tällainen Suomen vitaalissa iässä olevia naisia, vai kuuluuko tämä sittenkin vain levottomien ulkomaisten urbaanien lukemistoon?
Tarkemman tutkiskelun jälkeen C.C. -lehti ei kuitenkaan tunnu täysin mauttomalta idealta. Itse asiassa lehden harmittomalle ja rentouttavalle tyylille saattaa hyvinkin löytyä kysyntää. Lehti on niin kaukana tavallisesta arjesta, että se synnyttää saman tunteen kuin hyvässä leffassa. Kauniita ihmisiä, hymyä, kultaa ja säihkettä kiiltävällä paperilla aika isolla sivulla. Ei se ole hassumpaa katsottavaa. Jutut on tehty ammattitaitoisesti. Ison kustantamon käden jälki näkyy.
Myös lehden muoti-, ja kauneus-sivustojen tuote-esittelyt ovat hyvää markkinointia. Mainostajat varmaan pian löytävät C.C-lehden. Mainokset ovat itse asiassa yhtä mukavaa ja kiinnostavaa informaatiota kuin muukin sisältö.
Aller tuo terveitä tuulia Suomen mediamaailmaan, joka on paljolti jumiutunut muutaman ison kustantamon Suomi-neito-tyyliin. Olisi hienoa, jos C.C onnistuu.