Raati pohdiskeli pitkään syitä, jotka tekevät mainoksesta vetovoimaisen. Sen mielestä mainos pistää jopa autovastaisen miehen ainakin harkitsemaan autokauppaan lähtöä. Mainos vetoaa miehisiin tunteisiin ja tuo mieleen nostalgisia asioita. Kansainvälisestä hyvästä ideasta ja sen toteutuksesta voi ottaa vinkkejä härmäläiseenkin mainontaan.

Joulukuun 2004 Kuukauden Parhaat Sekunnit -voitosta oli kilpailemassa 392 ensiesitettyä mainosta, joista raati valitsi shortlistalle 23 mainosta. Raatiin kuuluivat copy Tomi Winberg Publicis Helsinki Oy:stä, AD Hannu Lipponen Mainostoimisto 42 Oy:stä, AD Mikko Tarvonen Dynamo Advertising Oy:stä ja tuottaja Petteri Lehtinen Motel Royal Oy:stä.

Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailu täyttää tänä vuonna 10 vuotta. MTL:n ja MTV3:n yhdessä järjestämään tv-mainoskilpailuun osallistuvat kaikki MTV3-kanavalla ensiesityksensä saaneet tv-mainokset. Kilpailun raati koostuu mainonnan ammattilaisista ja raadin jäsenet vaihtuvat joka kuukausi. Voittaja saa palkinnoksi mainoselokuvalleen kolme esitystä MTV3-kanavalla parhaaseen katseluaikaan.

Mainoksen nimi VW Golf GTI / Jungs

Mainostaja VV -Auto Oy Volkswagen
markkinointipäällikkö Pekka Multanen
mainonnan hoitaja Kirsti Palola

Mainostoimisto DDB Berliini / Family Inc.

Mediatoimisto PMI Oy
Roope Hämäläinen / Client Consultant
Outi Pesonen / Media Consulting