Sanomalehtimainontaan käytettiin euroja 5,7 % enemmän kuin vuonna 2003. Kaupunki- ja noutolehdissä mainonta lisääntyi 8,4 %. Sanomalehtien osuus mediamainonnan määrästä oli 49,2 % ja
kaupunkilehtien 5, 8%. Aikakauslehdissä mainostettiin
euromääräisesti 4 % enemmän kuin vuonna 2003.
Aikakauslehtiryhmässä yleisölehdet kasvattivat mainostulojaan 6,1 %, ammatti- ja järjestölehdet 1,5 % sekä asiakaslehdet 4,8 %. Aikakauslehtimainonnan osuus mediakakusta oli 16,1 %. Printtimainonnan osuus mediamainonnasta oli 71,1 %. Televisiomainonta kasvoi 9,5 % ja osuus oli 19,7 %.
Radiomainonta lisääntyi 0,7 % . Radiomainonnan osuus oli 4,2 %.
Verkkomediamainontaan käytettiin 35,3 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Verkkomediamainonnan luvuissa on mukana varsinainen ja luokiteltu mainonta, muttei sähköisiä hakemistoja eikä hakupalveluita. Verkkomediamainonnan osuus oli 2,0 %. Sähköisen mainonnan osuus mainoskakusta oli 25,9 %.
Ulko- ja liikennemainonta kasvoi 6,5 %. Ulko- ja liikennemainonnan osuus oli 2,8 %. Elokuvissa mainostettiin 8,3 % vähemmän kuin vuotta aiemmin. Elokuvamainonnan osuus oli 0,2 %.
Mediamainonnan ulkopuolella suoramarkkinoinnin arvo oli 511 milj. euroa, kasvua edellisestä vuodesta oli 1,6 %.