
Janina Frostell siivitti Subtv:n kampanjaa
Subtv:n viime kesänä järjestämän mielenterveyskampanjan tuotot ovat varmistuneet ja tilitetty Suomen mielenterveysseuralle. Minna Haapkylän, Janina Frostellin ja Veeti Kallion tähdittämä tv-kampanja tuotti t-paitamyynteineen ja puhelinkeräyksineen yhteensä yli 40 000 euroa. Suomen Mielenterveysseura käyttää rahat lyhentämättöminä nuorten aikuisten mielenterveystyöhön.
Subtv:n ideoima kampanja toteutettiin yhteistyössä Suomen Mielenterveysseuran, Mentalwearin ja Hevitexin kanssa.
“Subtv:n masinoima kampanja meni hienosti ja se oli alkuna työlle, joka toivottavasti myös jatkuu. Nuorten aikuisten mielenterveystyö on äärimmäisen tärkeää ja se koskettaa yllättävän monia. Vaikka Subtv on viihdekanava, se haluaa myös auttaa”, kertoo Subtv:n toimitusjohtaja Tomi Halonen.
”Mielenterveysseuralle yhteistyö on antanut tervetulleen mahdollisuuden tavoittaa myös sellaisia nuoria, joihin sanomamme ei yleensä ulotu”, sanoo toiminnanjohtaja Pirkko Lahti.
”Tällainen uudenlainen ulostulo voi osaltaan vähentää jopa ennakkoluuloja,joita edelleen tunnetaan mielen sairauksia kohtaan. Toivon, että tv-kampanja ja paitojen viestit saivat monen nuoren ajattelemaan hieman enemmän myös omaa henkistä hyvinvointiaan ja kaverin tukemista”, jatkaa Lahti.
Rahat käytetään Helsingin Koivula-taloon ja muuhun mielenterveystyöhön
Kampanjan tuotto käytetään Suomen Mielenterveysseuran valitsemiin avustuskohteisiin, muun muassa Helsinkiin Koivula-taloon muuttavien nuorten mielenterveyskuntoutujien selviytymisen tukemiseen sekä vaikeissa ja traumaattisissa elämäntilanteissa olevien nuorten aikuisten kuntoutusryhmiin.