
SAK voitti lehtikisan
Kilpailu järjestettiin tänä vuonna 11. kertaa. Kilpailuun osallistui yhteensä 105 julkaisua. Tuomaristo kiinnitti arvioissaan huomiota muun muassa lehden kokonaisvaikutelmaan, asetettujen tavoitteiden saavuttamiseen, lukijan huomiointiin, sisällön ja näkökulmien monipuolisuuteen sekä ulkoasuun.
Kuluttaja- ja järjestölehtien parhaaksi valittu Arvo on tuomariston
mielestä kokonaisuus, joka huomioi hyvin kohderyhmänsä. Lehden ulkoasu on monipuolinen ja rohkea, se on elämän makuinen ja kiinni ajassa.
Yritys- ja yhteisölehtien toinen voittaja Insight on tiukasti
sijoittajille ja analyytikoille rajattu, ja se yhdistää luontevasti
talousasiat yleisempiin talouselämän trendeihin. Näyttävästi
taitettu lehti tukee hyvin julkaisijansa brändiä.
Sarjan ykkössijan jakanut Wood käsittelee toimialan asioita monesta eri näkökulmasta ja kaikki sen jutut liittyvät luontevasti ja monipuolisesti puun käyttöön. Lehden tuore ote on samaan aikaan suomalainen ja kansainvälinen.
Molemmissa sarjoissa myönnettiin tänä vuonna lisäksi
kunniamaininnat. Kuluttaja- ja järjestölehtisarjan kunniamaininnan sai Grafia ry:n lehti Grafia ja yritys- ja yhteisölehtien sarjassa JOKO Executive Education Ltd:n Profile. Tuomaristo arvosti erityisesti molempien lehtien linjakasta ja modernia ulkoasua.
Asiakaslehtikilpailun tuomariston muodostivat Pirkan päätoimittaja
Riitta Korhonen (tuomariston puheenjohtaja), AD Paula Salviander Suunnittelutoimisto Kirnauskis Oy:stä, viestintäpäällikkö Raimo Autio Suomen Posti Oyj:stä ja viestintäpäällikkö Hannu Hyvärilä Rehuraisio Oy:stä.
Kilpailun palkinnot jaettiin Postin Asiakaslehtipäivässä 1.
joulukuuta Marina Congress Centerissä Helsingissä.
POSTIN ASIAKASLEHTIKILPAILUSSA PALKITUT LEHDET VUONNA 2004
Kuluttaja- ja järjestölehdet Sarjaan osallistui 39 lehteä
1. sija:
Arvo Julkaisija SAK Nuoret Ilmestynyt vuodesta 2001
Ilmestymiskerrat/vuosi 4 Painosmäärä 80 000 – 90 000 Kohderyhmä:
SAK:n ammattiliittojen 18-30 -vuotiaat nuoret sekä erilaiset
sidosryhmät
Kunniamaininta:
Grafia Julkaisija Grafia ry Ilmestynyt vuodesta 1980
Ilmestymiskerrat/vuosi 4 Painosmäärä 1 000 – 1 500 Kohderyhmä
Grafia ry:n jäsenet ja yhdistyksen sidosryhmät sekä alan opiskelijat
ja tutkijat
Yritys- ja yhteisölehdet Sarjaan osallistui 66 lehteä
Jaettu 1.sija:
Insight Julkaisija M-real Oyj Ilmestynyt vuodesta 1997
Ilmestymiskerrat/vuosi 3 Painosmäärä suomi 4 000, englanti 5 000
Kohderyhmä: sijoittajat ja muut pääomamarkkinaosapuolet
Jaettu 1.sija:
Wood Julkaisija Finnforest Oyj Ilmestynyt vuodesta 1999
Ilmestymiskerrat/vuosi 3 Painosmäärä 17 000 Kohderyhmä: puualan
ammattilaiset, rakennusala, arkkitehdit, asiakkaat, oma henkilöstö,
puunkäytöstä kiinnostuneet, omistajat, yhteistyökumppanit
Kunniamaininta:
Profile Julkaisija JOKO Executive Education Ltd Ilmestynyt vuodesta
2001 Ilmestymiskerrat/vuosi 4 Painosmäärä 10 000 Kohderyhmä: Jokon
nykyiset ja potentiaalit asiakkaat ja koulutuksiin osallistuneet
henkilöt, opettajat ja luennoitsijat