Radion kuuntelu on pysynyt viimevuotisella tasollaan. Kansallinen
Radiotutkimuksen syksyn mittausten mukaan suomalaiset kuuntelivat keskimäärin radiota 3 tuntia 23 minuuttia päivässä. Se on minuutilleen yhtä paljon kuin vuotta aikaisemmin.

Päivittäin radio tavoittaa neljä viidestä suomalaisesta (81%). Viikon aikana radio tavoittaakin jo miltei kaikki suomalaiset (97%). Viikon aikana kuuntelijoita oli eniten Yle Radio Suomella, 2 miljoonaa kuuntelijaa. Radio Novalla oli 1,6 miljoonaa kuuntelijaa ja noin miljoona viikkokuuntelijaa keräsivät YleX, KissFM ja Yle Radio 1. Iskelmäradio ylsi noin 900 tuhanteen viikkokuuntelijaan. Muutoksia ei juurikaan ole radiomarkkinoilla tapahtunut ja myös pienempiä yleisöjä keräävät erikoiskanavat kuten ClassicFM ja GrooveFM ovat säilyttäneet kuulijansa.

Radiotoimiala nosti kuuntelumittauksen tarkkuutta ja laajuutta:
Tilaajat Yleisradio, RAB eli kaupalliset radiokanavat ja MTL, – ovat
panostaneet nyt lisää KRT:een ja tälle vuodelle otettiin käyttöön kaksi uutta tutkimuskierrosta, kesäkuun ja elokuun tutkimusviikot. Nyt radiokanavat ja -yhtiöt saavat vuoden jokaiselta kuukaudelta tietoa kuuntelustaan. Uudistuksella saadaan lisää tietoa ohjelmasuunnittelun käyttöön. Myös markkinoinnin palveluja saadaan parannettua entisestään.

Oheiset tiedot perustuvat Finnpanel Oy:n tekemään valtakunnalliseen radiotutkimukseen. Kansallinen Radiotutkimus on radioalan perustutkimus, jossa mitataan kerran kuukaudessa radioasemien ja -kanavien kuuntelijamääriä ja kuunteluun käytettyä aikaa kuuntelupaikoittain vartin tarkkuudella. Tutkimus toteutetaan päiväkirjamenetelmällä, jossa tutkimukseen rekrytoidut yli yhdeksän vuotta täyttäneet henkilöt pitävät yhden viikon aikana päiväkirjaa kaikesta radionkuuntelustaan kuuntelupaikasta riippumatta.

Syys-marraskuun tutkimusviikoille rekrytoitiin 6165 yhdeksän vuotta täyttänyttä suomenkielistä henkilöä, joista 4547 henkilöä palautti päiväkirjan. Palautusprosentti oli siten 74 %. Tutkimuksen on toteuttanut Finnpanel Oy. Tilaajina ovat Yleisradio Oy, RAB Finland Oy sekä Markkinointiviestinnän Toimistojen Liitto.