“Sopimusten ansiosta Nelosen viikonlopun leffaputkessa nähdään jatkossakin kovimmat ja kiinnostavimmat amerikkalaiset elokuvat. Saimme ohjelmistoomme myös huippusarjoja, mm. tänä syksynä USA:ssa loistavasti alkaneet Lost ja Desperate Housewives -sarjat”, kertoo Nelosen kansainvälisten ohjelmien ohjelmapäällikkö Kristiina Werner-Autio.
Sony Pictures Television Internationalin elokuvista Nelosen leffaputkessa nähdään mm. Spider-Man, Spider-Man 2, Men in Black II, Bad Boys 2, Terminator 3: The Rise of the Machines, Charlie’s Angels: Full Throttle ja Panic Room. Disneyn elokuvista luvassa on mm. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, King Arthur, Gangs of New York ja Starsky & Hutch.
“Nämä ovat Nelosen historian merkittävimmät sopimukset ja ne varmistavat Nelosen kansainvälisen ohjelmiston kilpailukyvyn pitkälle tulevaisuuteen”, kommentoi Nelosen kanavajohtaja Pirjo Airaksinen sopimusten merkitystä Neloselle.
Katselu lisääntyi lokakuussa
Nelosen katselu kasvoi ennätyslukemiin myös lokakuussa: osuus kaupallisten kanavien katselusta kasvoi kaikissa kohderyhmissä. 10-44-vuotiaiden kaupallinen katseluosuus prime timessa, klo 18.00-23.00, oli lokakuussa 35,2 prosenttia (31,2 %, lokakuu 2003). Eniten katseluosuus kasvoi 25-44-vuotiaiden naisten keskuudessa, 35 prosenttiin (28,0%, lokakuu 2003). Tässä ryhmässä myös katseluminuutit lisääntyivät eniten, seitsemän minuuttia päivässä.
“Olemme onnistuneet tavoittamaan tämän kohderyhmän oikeilla ohjelmavalinnoilla. Hyvänä esimerkkinä on Unelmakämppä, joka tavoitti keskimäärin 20 prosenttia 25-44-vuotiaista naisista ja keskimäärin 587 000 katsojaa kaikista yli 10-vuotiaista syys-marraskuussa, sanoo kanavajohtaja Pirjo Airaksinen.
Nelosen valtakunnallinen katseluosuus, eli osuus kaikkien suomalaisten tv-kanavien katselusta, kasvoi lokakuussa 14,1 prosenttiin (12,6 %, lokakuu 2003). Kaupallinen katseluosuus, eli osuus kaupallisten tv-kanavien katselusta, kasvoi 26,3 prosenttiin (22,7 %, lokakuu 2003).
Vaikka päivittäinen kaikkien suomalaisten tv-kanavien katselu väheni yhteensä viidellä minuutilla, Nelosen katselu kasvoi lokakuussa kahdella minuutilla.
“Kasvu osoittaa, että Nelonen on siirtynyt astetta korkeammalle tasolle ja että katsojat viihtyvät kanavallamme entistä pidempään”, toteaa Nelosen toimitusjohtaja Juha-Pekka Louhelainen.