McDavid polvituet kompressio

Tuoreimmat

Nimitysuutinen: Jenni Järvelä EK:n viestintäjohtajaksi

perjantaina 05.02.2016 - Tiedotus - Toimitus

 
 

KTM Jenni Järvelä on nimitetty EK:n viestintäjohtajaksi.

Nimitysuutinen: Anna Ruohonen Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittajaksi

pe 05.02.2016 - Toimitus - Media

Anna Ruohonen on nimitetty Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittajaksi helmikuun alusta alkaen.

Nuorten kieli on chat

pe 05.02.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Helsingin Sanomien Nytin teettämä tutkimus perehtyy 15−35-vuotiaiden tapaan käyttää digitaalista mediaa. Tutkimus kertoo muun muassa, että alle 20-vuotiaat ovat chatissa melkein koko ajan.

Volvon maine autojen paras

pe 05.02.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Suomalaisten arvostama Mercedes-Benz on joutunut luovuttamaan ykköspaikkansa Volvolle automerkkien mainetta mittaavassa tutkimuksessa.

Facebookin mainosten klikkaukset kasvoivat reippaasti

pe 05.02.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Adoben uudessa Digital Index -tutkimuksessa selvitettiin panostuksia verkkomainontaan vuoden 2015 viimeisellä neljänneksellä ja muutoksia vuoden takaisesta. Tutkimuksessa havaittiin muun muassa Facebook-mainosten klikkaussuhteen (CTR, click-through-rate) kasvaneen vuoden takaisesta 36 prosenttia.

Nimitysuutinen: Michael Ovitz OMD:n digitaalisten palveluiden johtajaksi

pe 05.02.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Michael Ovitz ottaa helmikuussa vastuulleen markkinointiviestintätoimisto OMD Finlandin digitaalisten palveluiden kehittämisen.

Aamulehden Vesa Vanhalakka on Vuoden tiedetoimittaja

pe 05.02.2016 - Toimitus - Media

"Tieteen tulokset kuuluvat kaikille", muistuttavat vuoden 2016 tiedetoimittajana palkittu Vesa Vanhalakka ja vuoden Tiedeviestintäpalkinnon saanut bloggaaja Anja Nystén. Sananvapauden lisäksi Suomessa pitää turvata tutkimuksenkin vapaus, painottaa Tiedetoimittajain liitto ja palkitsi myös "kaiken maailman dosentit".

Koodiviidakko Oy:n uusi mediaseurantapalvelu haastaa kansainväliset kilpailijat

pe 29.01.2016 - Toimitus - Tiedotus

Suomen suurin markkinoinnin ja viestinnän pilvipalveluja tuottava ohjelmistoyritys Koodiviidakko Oy on lanseerannut uuden...

Ruutu videoverkosto tavoittaa viikoittain 2,7 miljoonaa

pe 29.01.2016 - Toimitus - Media

Kotimaiset tv-sarjat Vain elämää, Temptation Island ja Poliisit. Ilta-Sanomien video, jossa suunnistaja Mårten Boström juoksee...

Oikotie jatkaa Asuntoprintin kanssa

pe 29.01.2016 - Toimitus - Media

Oikotie Oy on tehnyt sopimuksen Jokakoti-lehteä julkaisevan Asuntoprintti Oy:n kanssa yhteistyön jatkamisesta. Jokakoti-lehti on...

Lisää tuoreimpia

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

Oma koti kullan kallis

Tilaaja
17.11.2015
Olen tilannut lehden kesäkuussa, 10 nro 29,00e. Tilausjakso 07/2015-05/2016. Olen saanut nrot 7-8 ja 9. Artikkelissa kerrotaan ensimmäisen numeron ilmestyvän tammikuu 2016 uudelta kustantajalta. Jääkö esim.minulta saamatta lehtiä, jotka olen jo maksanut heinäkuussa? Kustantajan olisi pitänyt ilformoida tilaajia muutoksesta. On hyvän markkinointi ja asiakaspalvelun vastaista olla tiedottamatta asiakkaita. Puhelinnumeroissa on koko ajan vastaaja päällä ja sähköposteihin ei tule vastausta.

Hämmästynyt

Lehden tilaaja
16.11.2015
Oispa ollu kiva, jos tilaajille ois ilmotettu ettei lehteä enää ilmesty loppuvuodesta. Miten hyvitetään maksetut tilausmaksut?!

lupauksia

Realismia
14.11.2015
SOMEa ei pelätä vaan suhtaudutaan realistisesti, sen mahdollistamiin hyötyihin mitä niitä on - jos on. Ehdottomasti suurin osa hypetyksestä SOMEn ympärillä on täysin pelkkää ilmaa.

Missä maksajat luuraavat?

Risto Uimonen
12.10.2015
Missä maksajat luuraavat? Hyvä kirjoitus Paavo Vasalalta. Olen itsekin uskonut journalismin laadun merkitykseen ja taistellutkin päällikkötehtävissä sen puolesta. Tässä on tullut viime vuosina skeptiseksi. Ovatko riittävän monet riittävän kiinnostuneita maksamaan laadukkaasta journalismista? Ainakin Suomen pienellä kielialueella tämä kysymys nousee väkisinkin mieleen esimerkiksi HS:n levikkikehitystä seuraamalla. The New York Times on satsannut laatuun ja saanut vihdoin aikaan olennaisen käänteen nettijournalismin tulovirrassa, mutta sen potentiaalinen asiakaskunta netissä onkin amerikkalaisten lisäksi koko englantia puhuva maailma. Sillä on nyt noin miljoona printtilehden tilaajaa ja miljoona digitilaajaa. Näyttää siltä, että ihmiset harhauttavat itseään uskottelemalla, että laadukasta mediasisältöä voi saada ilmaiseksi. Aikansa voi saada, mutta jos maksajia ei ole, journalistinen sisältö muuttuu sekundaksi. Luemmeko me kaikki joskus joitakin laadukkaita englanninkielisiä digijulkaisuja, kun suomalaisia ei ole?

Media pitää meitä tyhminä

Olga
12.10.2015
Mitä enemmän viestintää, sen huonompaa se on nykyään. Jos vähänkin tietää jostain asiasta enemmän ja lukee siitä tehdyn uutisen, huomaa, että tekijä ei ole perillä aiheesta. Tämä sama koskee niin suuria mediataloja ja pieniäkin. Media on vain pintakuohua ja mikähän se parhaiten kelluu, voi kysyä. Somea en katsokaan. Ne nuoret jotka tunnen läheisesti, kokevat, että media pitää ihmisiä tyhminä ja tyhmentää lisää. Ei heitä kiinnosta ja mainokset vielä vähemmän. Parhaiten ja luotettavinta tietoa saan sellaisilta ihmisiltä, joihin luotan. Toimittajia heistä ei ole monta, mutta muuten kylläkin henkilöitä, jotka toimivat yhteiskunnassa. Kirjailijoissa on henkilöitä, jotka ovat perillä asioista, mutta hekään eivät ole välttämättä valtavirtaa ja niin, mediaseksikkäitä. Nykyinen mediatuotanto koostuu eri eturyhmien ihmisistä, jotka pyörittävät julkisuudessa omaa levyään. Sama se, mitä heiltä kysytään jo kauan sitten opetettiin, että kysymyksiin ei vastata. Mitä mainoksiin tulee, blokkaan ne joka tapauksessa. Niin printtimediasta kuin digitaalisestakin.