McDavid polvituet kompressio

Tuoreimmat

Nimitysuutinen: Finnmatkojen viestintäpäälliköksi Julia Melnik

Eilen - Tiedotus - Toimitus

Finnmatkojen viestintäpäällikkönä 22.6.2015 aloittanut Julia Melnik tuo tehtävään yli kymmenen vuoden työkokemuksen TUI Nordic- konsernin sisaryrityksistä Finnmatkoilta, TEMA- matkoilta ja TUIfly:lta.

Nimitysuutinen: Ville Kormilainen Tekiriin

Eilen - Toimitus - Tiedotus

Viestinnän konsulttiyritys Tekir on nimittänyt viestintäkonsultiksi Ville Kormilaisen 13.7.2015 alkaen. Kormilainen on toiminut aiemmin mm. päätoimittajana Otavamediassa sekä markkinointijohtajana Universal Music Finlandissa.

The Economist myös myynnissä

Eilen - Toimitus - Media

Pearsonin perhe neuvottelee myös The Economist-lehden myynnistä. Ostajina on mm. Fiatin omistajasuku, Agnellin perhe. Pearson myi osuutensa Financial Times -lehdestä japanilaiselle Nikkei-kustantamolle.

Selvitys: Median uutisiin ei luoteta

la 18.07.2015 - Toimitus - Media

Suomi on tunnetusti maailman kärkimaa lehdistön vapaudessa, mutta siitä huolimatta yhdeksän kymmenestä suomalaisesta ei usko kaikkiin lukemiinsa uutisiin. Alma Median teettämä selvitys kertoo, että suuri osa vastaajista koki epäluottamusta lisääväksi tekijäksi sen, että medioiden kilpailu lukijoista on johtanut niin sanottuun ”klikkijournalismiin”, jossa uutisen tärkeyttä ja onnistumista mitataan sen saamilla klikkauksilla. Vastaajat kokivat, että lukijoita houkutellaan kärjistetyillä ja pahimmillaan harhaanjohtavilla otsikoilla. Myös lehdistön poliittiset sidokset ja taipumus esittää mielipiteet tosiasioina kyseenalaistettiin.

Nimitysuutinen: STT-Lehtikuvan nimityksiä

to 16.07.2015 - Toimitus - Media

STT-Lehtikuvan uutistoimitus siirtyy uuteen organisaatioon syyskuun alussa. Päivittäistä uutistoimintaa johtavat edelleen neljä uutispäällikköä: Merja Könönen, Mimma Lehtovaara, Mia Peltola ja Jaana Vaahtio (perhevapaalla).

MTV tarjoaa start-up -firmoille mainostilaa vastineeksi osakkeista

to 16.07.2015 - Toimitus - Media

Mediayhtiö MTV on mukana luomassa uudenlaista rahoitusmallia, joka vauhdittaa kasvuyritysten toimintaa. Media For Equity (M4E) -rahasto tarjoaa kasvuyrityksille valtakunnallista medianäkyvyyttä vastineeksi osakkeista.

Mobiilimainosten näkyvyyteen lisää analytiikkaa

to 09.07.2015 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mobiilibrändimainontaan erikoistunut Widespace tuo markkinoille uuden BrandView-ratkaisun, jolla halutaan varmistaa, että käyttäjä näkee mobiilisivuston tai -sovelluksen mainoksen. Widespacen arvioiden mukaan 94 prosentilla BrandView-kampanjoista oli selvästi paremmat huomioarvot kuin muille vastaavilla kampanjoilla.

Nimitysuutinen: Allerin digipäätoimittajaksi Veera Luoma-aho

pe 03.07.2015 - Toimitus - Media

Allerin digipäätoimittajaksi on nimitetty VTM Veera Luoma-aho, 37. Digipäätoimittajan tehtävä on Allerilla uusi. Luoma-aho vastaa...

EU:ssa puuhataan Googlen kaatamista estämällä sen mainosmyynti

pe 03.07.2015 - Toimitus - Internet

Euroopan parlamentissa on vireillä lakialoite, jolla määrättäisiin, että Googlen haku ei saa liittyvä kaupalliseen toimintaan....

Sisältömarkkinointi kasvaa rajusti: Uutiskirjeet ja tiedotteet suosituimpia

to 02.07.2015 - Toimitus - Tiedotus

Sisältömarkkinointi on yrityksille yhä tärkeämpi markkinointikeino. KTM Mari Maunun pro gradu -tutkielmasta ilmenee, että 73...

Lisää tuoreimpia

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

Hätä arvon antaa

Kristel
17.07.2015
Jos jotain johtopäätöstä voisi tehdä toimittajan ammatin arvostuksen ja työn tulosten arvostuksen välille, niin siinäkin klikkijournalismi vaikuttanee. Meillä toimittajan ammatin arvostus on laskenut jo hyvän tovin. Esimerkiksi Venäjällä ammattia arvostetaan. Liekö siellä arvostusta nostavat anna politkovskajat ja muut demokratian puolesta taistelevat toimittajat.

Ei järkeä!

vesaheikki
03.07.2015
Mitä tämä tarkoittaa ja minkä porukan idea tämä on? Seuraava askel on varmaankin, ettei mainoksessa saa mainita tuotteen nimeä, vaan esim. "osta maitoa". Ei ole kenenkään pakko mennä Googleen, joten miksi kieltää mainokset!

ulkoparlamentarismia

03.07.2015
Valitettava suuntaus pöyröovipiirin toimintaan. www.transparency.org/news/pressrelease/europes_unregulated_lobbying_opens_door_to_corruption

Korruptiota

Ossaus
03.07.2015
Ehdottoman kannatettava toimenpide, joka toivottavasti myös laitetaan täytäntöön heti. Miksi sallimme yksityisen monopolin EU:ssa? www.motherjones.com/politics/2013/03/google-facebook-sopa-privacy " The US government would never accept lobbying by the EU, if it was seeking to undermine the rights of US citizens, " - McNamee says. " It is totally inappropriate. "

Ei ymmärrä?

Mainostaja
03.07.2015
Jos mainokset poistuvat, niin millä rahoilla Google sitten pitää yllä hakukoneistoa? Seuraavaksi EU kieltää Alkolta alkoholjuomien myynnin, huoltoasemilta polttoaineiden myynnin...