McDavid polvituet kompressio

Tuoreimmat

Mainoseuro tuo kuusi euroa kansantalouteen

Eilen - Markkinointi & Mainonta - Toimitus

Tuoreen raportin mukaan jokainen Suomessa mainontaan käytetty euro kasvattaa maamme bruttokansantuotetta yli kuudella eurolla. Mainonta edistää lisäksi innovatiivisuutta, tukee työllisyyttä ja auttaa rahoittamaan tärkeitä palveluja. Koko EU:n tasolla yhden mainoseuron vaikutus talouteen on seitsenkertainen.

Nimitysuutinen: Niina Korhonen kehityspäälliköksi Aller Median sisältömarkkinointiin

pe 13.01.2017 - Toimitus - Media

Aller Median sisältömarkkinointiyksikön Aller Ideasin kehityspäälliköksi on nimitetty YTM Niina Korhonen (28).

Pääkirjoitus: Nokka pokkaa median kanssa

pe 13.01.2017 - Paavo Vasala - Media

Pitkästä aikaa ovat media ja johtavat poliittiset vallanpitäjät ajautuneet todella ärhäkästi tukkanuottasille ei vain Suomessa, vaan myös Yhdysvalloissa, Puolassa, Unkarissa ja monessa muussakin maassa. Viime kädessä se on hyvä asia, koska konfliktit osoittavat, kuinka tärkeä riippumattoman median tehtävä on.

Medialiitto ilahtui digi-ALV:n alentamisaikeesta

pe 13.01.2017 - Toimitus - Media

Valtiovarainministeri Petteri Orpon päätös esittää e-kirjojen ja digilehtien arvonlisäveron alentamista Suomessa painettujen julkaisujen tasolle on erittäin tervetullut media-alalle, kiittelee Medialiiton hallituksen puheenjohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi. Medialiitto on entinen Viestinnän Keskusliitto, joka vaihtoi nimeään.

Nimitysuutinen: Veera Siivonen HS:n markkinointijohtajaksi

pe 13.01.2017 - Toimitus - Media

DI Veera Siivonen, 36, on valittu Helsingin Sanomien markkinointijohtajaksi 1.2.2017 alkaen.

Barometri: Yritysten oma media kasvaa eniten

ke 11.01.2017 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostajien Liitto selvitti jäsenyritystensä markkinointiviestinnän suunnitelmia vuodelle 2017. Barometrissä todetaan, että yritysten omien verkkopalvelujen osuus kasvaa eniten muun kuin maksetun mediatilan käytössä.

MTV kasvattaa striimausmyyntiään

ti 10.01.2017 - Toimitus - Media

MTV keskittää kaikki maksulliset sisältönsä uuteen C More -tuoteperheeseen. Antenni- ja kaapelitelevisiossa näkyvät MTV Max, MTV Sport 1, MTV Sport 2 ja MTV Juniori muuttuvat C More -kanaviksi maaliskuun lopussa

Nimitysuutinen: Nimitys Mainostajien liitossa

ke 21.12.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostajien Liitossa KTM Juha Natunen on 12.12.2016 alkaen nimitetty asiakasvastaavaksi.

Ilta-Sanomat netin tärkein uutislähde Suomessa

ke 21.12.2016 - Toimitus - Media

Ilta-Sanomat on internetissä suomalaisten tärkein uutislähde, todetaan Taloustutkimuksen Yleisradion toimeksiannosta tekemässä...

Nimitysuutinen: Riikka Venäläinen päätoimittajaksi Ylen Uutis- ja ajankohtaistoimintaan

ke 21.12.2016 - Toimitus - Media

Riikka Venäläinen on nimitetty päätoimittajaksi Ylen Uutis- ja ajankohtaistoimintaan 9.1.2017 alkaen. Uutis- ja...

Lisää tuoreimpia

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

"siinä häviää aina"

staffa
02.12.2016
Ylen toimitussisällöissä ei varmaankaan näy riippuvuus "kulloisestakin vallanpitäjästä", eikä pidäkään näkyä. Yle on ollut kiitettävän kriittinen nykyistä hallituskoostumusta kohtaan. Yhtä johdonmukaisesti se on hallitukselle myötäsukainen silloin, kun SDP on hallituksessa. Ja oppositiolle silloin kun se on oppositiossa. Se on aitoa journalistista vapautta - Yle tunnustaa värinsä avoimesti. - Sen asian suhteen Paavo on oikeassa, että yksilö tai organisaatio häviää aina, kun toimittajat ottavat hänet tai sen hampaisiinsa. Siis toimittaja tai toimittajat, ei kasvoton "media". Jos toimittaja levittää käsityksiä, jotka pohjautuvat henkilökohtaisiin tai työyhteisön arvoihin, sympatioihin ja antipatioihin, se on aivan ok. Jos hampaisiin joutunut on sisältöjen suhteen eri mietlä tai jos toimittajan käsitykset pohjautuvat lähdekritiikin puutteeseen tai asioiden yhdistelemiseen sepitettyjen yhteyksien avulla, miten voi vaatia oikaisua tai saada ao, mediassa vastineensa kuuluviin? Ei mitenkään. Oman käsityksen tai oikeiden tietojen esittäminen on silloin hyökkäys sananvapautta vastaan. Voi tulla verratuksi ja rinnastetuksi Puolan ja Unkarin vallanpitäjiin, jotka röyhkein ottein oikeasti rajoittavat sanavapautta. Ja jos toimittajalta toivoo selvitystä siihen, mihin hän levittämänsä käsityksen perustaa, toimittaja vetoaa lähdesuojaan. Totuudella on hyvin vähän mahdollisuuksia, kun vastassa on mediatodellisuus. Totuus ei välttämättä ole raflaavan skuupin aihe, vaan arkista, luonnollista ja valitettavasti totta. - staffa

Olli Palomäki (@OPalomki) | Twitter

Olli Palomäki
10.11.2016
http://mediaviikko.fi/kaikki/uutinen/trump-voitti-medianakyvyyden

Ja tässä kuka onnistui etenkin FB;

titca
09.11.2016
https://ezyinsights.com/blog/2016/11/01/donald-trump-as-president-thank-facebook/

Omistuksen keskittyminen

Ossaus
29.07.2016
Muutama maailmanlaajuinen, globaali jättiyhtiö on vallannut koko alan ja se tietää monopolia - kartellin muodossa. Tällä ei ole mitään tekemistä markinatalouden kanssa vaan se lähenee diktatuuria tiedon jakelussa. http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_original/rvbsrgrseidxhnmogbee.jpg

Miten Rovaniemellä, Kemissä, Torniossa??

Jorma
23.06.2016
Toimituksenne selvitti tämänkin asian aika Oulukeskeisesti. Miten muualla Hesari jaetaan jatkossa, kun puhutte pohjoisesta jopa otsikossa??? Tuleeko varhaiskantoon näissä Kalevan jo aikaisemmin valtaamilta painopaikkakunnilta?