McDavid polvituet kompressio

Tuoreimmat

Kustantajat valmiita opetusmateriaalin digitalisaatioon

Tänään - Kirjat & Lehdet - Toimitus

Suomen Kustannusyhdistys kiittää, että hallitus on ottanut asiakseen johtaa Suomen koulutuksen, osaamisen ja modernin oppimisen kärkimaaksi ja luvannut asettaa yksityiskohtaiset mittarit tavoitteiden saavuttamiseksi. Kustannusyhdistys toivoo, että tulevissa toimenpideohjelmissa tarkentuvat sekä aikataulu että toteutusjärjestys siitä, miten hallitusohjelman digitaalisia oppimisympäristöjä ja opettajien koulutusta kehitetään.

Digitaalisuus lisää television katselun vuorovaikutteisuutta

Tänään - Toimitus - Media

Suomalaisen digitaalisen television aikakausi on huomattavasti oletettua monipuolisempi, toteaa Turun yliopistossa väittelevä Pauliina Tuomi tutkimuksessaan.

Hackathonissa tutkitaan Suomi24:n somedataa

Tänään - Toimitus - Internet

Yhteiskunnalliset tutkijat ja Suomen taidokkaimmat koodarit etsivät yhdessä Suomen suosituimman sosiaalisen median datasta uusia hyödyntämismahdollisuuksia. Helsingissä viikonloppuna järjestettävä Data Science Hackathon -tapahtuma yhdistää tieteen ja ohjelmoinnin. Tavoitteena on löytää yhteiskunnallisen tutkimuksen kaipaamia välineitä datan ja digitaalisen materiaalin ymmärtämiseksi.

HS ryhtyy myymään näköisaikakauslehtiä

Tänään - Toimitus - Media

Helsingin Sanomien iPad- ja Android-sovelluksissa on julkaistu digitaalinen tilaustuote, joka tarjoaa HS:n digitilauksen ohella kuusi digitaalista näköisaikakauslehteä: Glorian Ruoka & Viinin, Kodin Kuvalehden, Hyvän Terveyden, Meidän Perheen, Tiede-lehden ja HS Teeman. Tilaukseen sisältyy myös jo ilmestyneiden lehtien kattava arkisto.

MTV lopettaa maksu-TV:n tappioiden vuoksi

Tänään - Toimitus - Media

Mediayhtiö MTV on tehnyt kannattamattomiin liiketoimintoihin liittyviä päätöksiä. ”Perinteinen maksu-tv-liiketoiminta on ollut suurin yksittäinen syy yhtiön viime vuosien tappioihin ja suhtaudun sen toimintaedellytyksiin kriittisesti. Sen sijaan on selvää, että panostamme jatkossa voimakkaasti OTT-palveluihin eli MTV Katsomoon yhteistyössä Bonnierin kanssa”, sanoo uusi toimitusjohtaja Jani Koskinen.

Nimitysuutinen: Juha Västi SBS:n sisältömarkkinoinnin vetäjäksi

Tänään - Toimitus

SBS Discovery Radio on nimittänyt Luovat ratkaisut –erikoisyksikön johtajaksi Juha Västin.

Osallistu tiedotusalan tärkeään Some-selvitykseen

Eilen - Toimitus - Tiedotus

Hyvä tiedotusalan ammattilainen, Yrityksen ja yhteisön viestintä sosiaalisessa mediassa on haaste ja samalla loistava mahdollisuus. Osallistu Mediaviikon ja ePressin monipuoliseen ja laajaan kyselyyn somen merkityksestä yritysviestintään. Vastaajien kesken arvotaan kolme 100 euron lahjakorttia Akateemiseen Kirjakauppaan.

Yleisradion rahoitus joutuu harkintaan

Eilen - Toimitus - Media

Hallitusohjelman liitteessä todetaan, että hallitus asettaa parlamentaarisen työryhmän arvioimaan Ylen tehtäviä ja rahoitusta....

Nimitysuutinen: Hanna Pihlajamäki Tyrvään Sanomien päätoimittajaksi

ke 27.05.2015 - Toimitus - Media

Hanna Pihlajamäki (37) on nimitetty Sastamalassa ja Porin Laviassa kaksi kertaa viikossa ilmestyvän paikallislehden, Tyrvään...

Kauppalehti ryhtyy julkistamaan nimen, jolla maksu viikon myöhässä

ke 27.05.2015 - Toimitus - Media

Kauppalehti Tietopalvelut ja Lindorff ryhtyvät tarjoamaan ajantasaista ja ennakoivaa tietoa suomalaisten yritysten hidastuvasta...

Lisää tuoreimpia

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

Maikkari kans

Erkko
22.05.2015
Maikkari voisi tehdä saman.

Matematiikka ei vain digimarkkinoinnin yksinoikeus

Jukka Saariluoma
08.05.2015
Ei mittaaminen ole digimarkkinoinnin yksinoikeus, kaikki markkinoinnin mittaaminen voi olla matematiikkaa ja lopulta yksinkertaista. Kun tehdään oikeita asioita oikeassa kanavassa saadaan haluttuja tuloksia. Asiasta ja kohderyhmästä riippuen eri kanavat eivät aina anna samoja tuloksia, joskus vaikka printti tuo parhaan tuloksen. Pitkässä juoksussa kannattaa matematiikkaa käyttää ja laittaa panokset kanaviin, mistä todistetusti tulee paras tulos. Tapauskohtaisesti.

Kylmä totuus

Surkeaa palvelua :(
23.03.2015
Kyllä Ylen kanavat ovat edelleenkin laadukkaampia kuin kaupalliset. Onneksi on Teema! Lähes pelkkää soopaa tulee suurimmalta osalta. Harmittaa, kun Nelonen hukkasi taas kerran yhden parhaimmista sarjoista koskaan eli Mad Menin. Ja kuten yleensä, ei sieltä viitsitä vastata tiedusteluihin sarjan kohtalosta.

lisäys edelliseeni!

tiedostava mediapalvelujen käyttäjä
22.03.2015
Kun olin kirjoittanut la 20.3. kommentin oheiseen uutiseen, niin ikäänkuin tilauksesta tuli heti perään TV:stä MTV3 Doc-ohjelma "YLE:n suuri tehtävä" jossa valotettiin ongelmaa varsin ansiokkaasti. Luin sen jälkeen myös tarkemmin tuon Ylen Ohjelmatuottajien julkilausuman, josta ilmenee, että kritiikki Ylen julkisden palvelun toteutustapoja kohtaan onkin ollut paljon runsaampaa lähiaikoina, mitä kommentissani kuvailen. Kannattaa myös pitää mielessä, että Ylen ohjelmatyöntekijöillä on ns oma lehmä ojassa ja he eivät ole päättäjiä asiassa. Päättäjiä ovat Suomen kansalaiset edustajiensa kautta. Olen aiemmin kuullut keskusteltavan, että YLE:n poliittisin perustein valitun hallintoneuvoston sijaan YLE:n valvojaksi kannattaisi ehkä nimittää riippumaton asiantujijaelin. Siinä voisikin olla järkeä, koska tavallaan myös poliitikoilla on oma lehmä ojassa jonka vuoksi muutoksia on vaikeaa toteuttaa.

Yleisradio vääristää kyllä kilpailua

tiedostava mediapalvelujen käyttäjä
20.03.2015
Mielestäni on hyvä, että YLE-rahoitus tulee nyt selkeästi verovaroista, mutta sen ohjelmatarjonta on paisunut liikaa, kun kyseessä on näinkin pieni maa. Mielestäni moni kaupallinen mediataho on aivan oikeassa arvostellessaan sitä, miten verovaroin rahoitettu YLE vääristää alan markkinoita ja kiristää muiden medioiden elinehtoja. Tähän mennessä sen on uskaltanut sanoa lähinnä maan suurin (oli ainakin ennen) kaupallinen media eli Sanoma Oy ensin ex -päätoimittaja Pentikäisen ja lähiaikoina nykyisen päätoimittajan suulla. Yleisradion julkinen tehtävä tulisi määritellä paljon nykyistä tarkemmin ja se on poliitikkojen tehtävä. Jos nykyiset eivät halua tai kykene, niin puolueet vaihtakooti YLE:n hallintoon sellaiset kansanedustajat jotka hoitavat homman. Kannattaisko myös tehdä tutkimus mitä ohjelmia kuulijat/katsojat kannattavat ja käyttää sen tulosta yhtenä työkaluna YLE:n ohjelmakarsinnassa. Minä ainakin osallistuisin mielelläni sillä minulla onkin jo alustava favourite -lista ja myös lista ns turhista ohjelmista julkisen palvelun mediassa.