McDavid polvituet kompressio

Tuoreimmat

Euronews laajenee Aasiassa

Eilen - Media - Toimitus

Euronews laajenee Aasiassa Etelä-Koreaan ja Mongoliaan. Aiemmin yhtiö aloitti uutislähetykset Japanin televisiossa.

Bonnierin journalistipalkinnon voittajaehdokkaat julkistettu

Eilen - Toimitus - Media

Bonnierin Vuoden 2015 Suuri Journalistipalkinto -voittajaehdokkaat on julkistettu. Ehdotuksia neljään palkintoluokkaan tuli yhteensä ennätykselliset 738 kappaletta.

Nimitysuutinen: Marko Karvo MTV:n sisältöjohtajaksi

Eilen - Toimitus - Media

VTM Marko Karvo on nimitetty 11.2.2016 alkaen MTV:n sisältöjohtajaksi ja Sisällöt-yksikön vetäjäksi. Marko Karvo on toiminut MTV:ssä useissa tehtävissä vuodesta 2000 alkaen, viimeksi suunnittelujohtajana Sisällöt-yksikössä.

Yle aktivoi startup-firmoja uutisten tekoon

Eilen - Toimitus - Media

Yle järjestää yhdessä Global Editors Networkin kanssa kanssa kaksipäiväisen Editors Lab -hachathonin, joka kerää yhteen media-alan terävimmät tekijät Ylen Studio 2:lle Helsinkiin 13. - 14.4.2016. Tavoitteena on kehittää yhdessä uutispalvelun ja verkkoyhteisön tulevaisuutta.

Moderointikoulusta valmistui ensimmäinen erä

Eilen - Toimitus - Media

Viime lokakuussa perustetun Suomen ensimmäisen Moderointikoulun ensimmäinen vuosikurssi on valmistunut.

ProCom kerää varoja yhteisöviestinnän professuurille

Eilen - Toimitus - Media

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry tekee lahjoituksen Helsingin yliopiston viestinnän oppiaineeseen. ProComin nimikkorahastoon lahjoitettava 30 000 euroa käynnistää yhdistyksen varainkeruukampanjan yhteisöviestinnän työelämäprofessuuria varten.

Bauer Media on Suomen paras media-alan työpaikka

Eilen - Toimitus - Media

Suomen Parhaat Työpaikat palkittiin eilen torstaina 11.2. järjestetyssä gaalassa Helsingissä. Bauer Media sijoittui yleisessä sarjassa sijalle 20 ja nousi jo yhdeksättä kertaa Suomen Parhaat Työpaikat –listalle.

Nimitysuutinen: Jenni Järvelä EK:n viestintäjohtajaksi

pe 05.02.2016 - Toimitus - Tiedotus

KTM Jenni Järvelä on nimitetty EK:n viestintäjohtajaksi.

Nimitysuutinen: Anna Ruohonen Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittajaksi

pe 05.02.2016 - Toimitus - Media

Anna Ruohonen on nimitetty Vauvan ja Meidän Perheen päätoimittajaksi helmikuun alusta alkaen.

Nuorten kieli on chat

pe 05.02.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Helsingin Sanomien Nytin teettämä tutkimus perehtyy 15−35-vuotiaiden tapaan käyttää digitaalista mediaa. Tutkimus kertoo muun...

Lisää tuoreimpia

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

Oma koti kullan kallis

Tilaaja
17.11.2015
Olen tilannut lehden kesäkuussa, 10 nro 29,00e. Tilausjakso 07/2015-05/2016. Olen saanut nrot 7-8 ja 9. Artikkelissa kerrotaan ensimmäisen numeron ilmestyvän tammikuu 2016 uudelta kustantajalta. Jääkö esim.minulta saamatta lehtiä, jotka olen jo maksanut heinäkuussa? Kustantajan olisi pitänyt ilformoida tilaajia muutoksesta. On hyvän markkinointi ja asiakaspalvelun vastaista olla tiedottamatta asiakkaita. Puhelinnumeroissa on koko ajan vastaaja päällä ja sähköposteihin ei tule vastausta.

Hämmästynyt

Lehden tilaaja
16.11.2015
Oispa ollu kiva, jos tilaajille ois ilmotettu ettei lehteä enää ilmesty loppuvuodesta. Miten hyvitetään maksetut tilausmaksut?!

lupauksia

Realismia
14.11.2015
SOMEa ei pelätä vaan suhtaudutaan realistisesti, sen mahdollistamiin hyötyihin mitä niitä on - jos on. Ehdottomasti suurin osa hypetyksestä SOMEn ympärillä on täysin pelkkää ilmaa.

Missä maksajat luuraavat?

Risto Uimonen
12.10.2015
Missä maksajat luuraavat? Hyvä kirjoitus Paavo Vasalalta. Olen itsekin uskonut journalismin laadun merkitykseen ja taistellutkin päällikkötehtävissä sen puolesta. Tässä on tullut viime vuosina skeptiseksi. Ovatko riittävän monet riittävän kiinnostuneita maksamaan laadukkaasta journalismista? Ainakin Suomen pienellä kielialueella tämä kysymys nousee väkisinkin mieleen esimerkiksi HS:n levikkikehitystä seuraamalla. The New York Times on satsannut laatuun ja saanut vihdoin aikaan olennaisen käänteen nettijournalismin tulovirrassa, mutta sen potentiaalinen asiakaskunta netissä onkin amerikkalaisten lisäksi koko englantia puhuva maailma. Sillä on nyt noin miljoona printtilehden tilaajaa ja miljoona digitilaajaa. Näyttää siltä, että ihmiset harhauttavat itseään uskottelemalla, että laadukasta mediasisältöä voi saada ilmaiseksi. Aikansa voi saada, mutta jos maksajia ei ole, journalistinen sisältö muuttuu sekundaksi. Luemmeko me kaikki joskus joitakin laadukkaita englanninkielisiä digijulkaisuja, kun suomalaisia ei ole?

Media pitää meitä tyhminä

Olga
12.10.2015
Mitä enemmän viestintää, sen huonompaa se on nykyään. Jos vähänkin tietää jostain asiasta enemmän ja lukee siitä tehdyn uutisen, huomaa, että tekijä ei ole perillä aiheesta. Tämä sama koskee niin suuria mediataloja ja pieniäkin. Media on vain pintakuohua ja mikähän se parhaiten kelluu, voi kysyä. Somea en katsokaan. Ne nuoret jotka tunnen läheisesti, kokevat, että media pitää ihmisiä tyhminä ja tyhmentää lisää. Ei heitä kiinnosta ja mainokset vielä vähemmän. Parhaiten ja luotettavinta tietoa saan sellaisilta ihmisiltä, joihin luotan. Toimittajia heistä ei ole monta, mutta muuten kylläkin henkilöitä, jotka toimivat yhteiskunnassa. Kirjailijoissa on henkilöitä, jotka ovat perillä asioista, mutta hekään eivät ole välttämättä valtavirtaa ja niin, mediaseksikkäitä. Nykyinen mediatuotanto koostuu eri eturyhmien ihmisistä, jotka pyörittävät julkisuudessa omaa levyään. Sama se, mitä heiltä kysytään jo kauan sitten opetettiin, että kysymyksiin ei vastata. Mitä mainoksiin tulee, blokkaan ne joka tapauksessa. Niin printtimediasta kuin digitaalisestakin.