McDavid polvituet kompressio

Etusivu » Uutiset » Uutinen

Kremlin raportti: Suomen ja Iranin media venäjämielisimpiä

keskiviikkona 05.04.2017 - Media - Toimitus

Suomen ja Iranin tiedotusvälineet ovat kaikkein eniten venäjämielisiä kansainvälisessä vertailussa, todetaan ”Venäjän strategisen tutkimuksen instituutin” tekemässä raportissa. Vihamielisimpiä ovat Tsetsenia, Ukraina, Puola ja Ruotsi sekä Saksa. Tutkimuksen on tehnyt valtiollinen «Российский институт стратегических исследований» eli Venäjän strategisen tutkimuksen instituutti” Russia Todayn mediakannan pohjalta

 
 
 

Tutkimuksen on tehnyt valtiollinen «Российский институт стратегических исследований» eli "Venäjän strategisen tutkimuksen instituutti” Russia Todayn mediakannan pohjalta. Kohdemaita on ollut 60.

Selvityksessä on arvioitu sekä maiden medioiden yleistä suhtautumista Venäjään Krimin laittoman valtauksen jälkeen sekä Ukrainan kriisin seurauksena. Arviot on tehty laadullisin perustein, jolloin on tarkasteltu sekä kielteistä asennetta että erikseen vihamielisyyttä. Tutkijat ovat juttukohtaisesti selvittäneet kirjoitusten tonaliteettiä eli sävyä.

Raportissa on julkaistu myös ne mediat, jotka ovat julkaisseet eniten kielteisiä artikkeleita Venäjästä. Kolmen kärki on Neue Zürcher Zeitung (Sveitsi), Gazeta Wyborza (Puola) ja The Times (UK).

Sävyltään venäjävastaisimpia ovat Deutsche Welle (Saksa), Süddeutsche Zeitung (Saksa) ja Die Welt (Saksa).

”Mustalle listalle” joutuneet mediat on luokiteltu erikseen vielä maittain. Suomi ei ole kymmenen kärjessä listalla.

Myös Venäjään vihamielisimmin listatut toimittajat on julkistettu. Kymmenen kärjessä listalla ovat lähinnä saksalaiset toimittajat.

Raportin tekijät ilmoittavat, että he ovat laatineet sen keskustelun pohjaksi sekä tutkijoiden ja poliitikkojen käyttöön sekä muille Venäjästä ja mediasta kiinnostuneille.

Toimitus

Edellinen uutinen Seuraava uutinen
 

Ota kantaa! Lähetä oma kommenttisi!

Otsikko:
Kommentti:
 

Lisää uutisia

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 113