McDavid polvituet kompressio

Etusivu » Tuoreimmat

Microsoft sponsoroi edelleen yksinoikeudella Cannesin digikisaa

to 05.07.2007 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Microsoft Digital Advertising Solutions jatkaa Cannesin Cyber Lions -palkintojen sponsoroimista yksinoikeudella ainakin seuraavat kolme vuotta. Microsoft ei julkista sopimuksen hintaa.

Pohjalainen yritti estää SuPeria tiedottamasta. Lue Mediaviikon kommentti.

ke 04.07.2007 - Toimitus - Tiedotus

Sanomalehti Pohjalaisen päätoimittaja Markku Mantila koettaa ehkäistä lähi- ja perushoitajien liittoa Superia tiedottamasta oma-aloitteisesti tiedotusvälineille. Mantila on lähettänyt medialle tiedotteen, jossa hän pyrki estämään STT:tä lähettämästä Superin tiedotetta.

Nimitysuutinen: Hilkka Hyrkkö MTK:n viestintäjohtajaksi

ma 02.07.2007 - Toimitus - Tiedotus

Yleisradiossa pitkään työskennellyt toimittaja Hilkka Hyrkkö on nimitetty MTK:n viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässä elokuun aikana

Euroopan neuvosto tuomitsee muslimijohtajien tappouhkaukset toimittajille

ma 02.07.2007 - Toimitus - Media

EN:n parlamentaarinen yleiskokous tuomitsee voimakkaasti muslimijohtajien toimittajille ja kirjailijoille osoittamat tappouhkaukset. Neuvosto katsoo sananvapauden olevan demokratian kannalta niin tärkeää, että myös uskonnollisten ryhmien on sen nimissä siedettävä avointa ja kriittistäkin keskustelua. Sananvapauden varjolla ei tule sallia vihanlietsontaa tai väkivaltaan yllyttämistä, yleiskokous painottaa.

Nimitysuutinen: Sotahistorioitsija Markku Salomaa Turun Sanomien päätoimittajaksi

su 01.07.2007 - Toimitus - Media

Turun Sanomien vastaavaksi päätoimittajaksi on valittu valtiotieteen tohtori Markku Salomaa, 53. Hän aloittaa tehtävässään elokuun alussa. Salomaa on antanut lausuntoja mm. CNN:lle, jossa hän jo yli 10 vuotta sitten totesi, että “venäläisiä ei pidä pelätä, mutta heidän suhteensa pitää olla hyvin varovaisia”.

Vieraskynä: Internetin kautta tapahtuvaa markkinointia lisättävä

ma 29.01.2007 - Pekka Vennamo - Markkinointi & Mainonta

Tutkimustulosten mukaan yritysten asiakkaista 94 prosenttia hakee tuote- ja palveluinformaationsa internetistä. Asettakaamme tavoitteeksi, että samoin 94 prosenttia suomalaisista pk-yrityksistä tarjoaa asiakkailleen modernia verkkokauppapalvelua, jota tuetaan internetin avulla tapahtuvalla markkinoinnilla, kirjoittaa Pekka Vennamo.

Arvostelu: Jack Welch - avoimuuden puolustaja

pe 24.02.2006 - Paavo Vasala - Kirjat & Lehdet

Jack Welch: Voittajaksi Edita Prima Oy, 2005. Toimittajan asiana ei ole kertoa sinun versiotasi tarinasta. Heidän tehtävään on kertoa tarina sellaisena kuin he sen näkevät. Tällainen mediakäsitys on amerikkalaisen suurityksen GE:n entisellä pääjohtajalla Jack Welchillä? Jack Welchin kirja ”Voittajaksi” on käytännöstä kumpuava teos, jonka maailman toiseksi rikkain liikemies Warren E. Buffet on nimennyt ainoaksi tarvittavaksi johtamiskirjaksi.

Nimitysuutinen: YLEn TV1:n tiedotuksen työnjako uusiksi

pe 30.09.2005 - Toimitus - Media

YLE TV 1:n tiedotuksen uusi työnjako tulee voimaan lokakuun alussa. Tiedotuksessa on jaettu tiedotus ohjelmittain eri henkilöille.

Vieraskynä: Teknologia tulee mainontaan

ma 13.06.2005 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Publicis Dialog Worldwiden toimitusjohtaja Colin Hearn sanoo, että teknologia tulee yhä enemmän mukaan markkinointiin. Nykyisin on jo malleja siitä, kuinka kokonaisvaltaista mainonta voi olla, enää eivät riitä televisio, radio eikä lehti. Mainostoimisto Publicis Helsinki järjesti Fun&Knowledge-seminaarin Helsingissä.

Vieraskynä: Kansan mediaa!

ti 10.05.2005 - Ville Tolvanen - Media

Bloggaaminen on puhuttanut viime viikkoina amerikkalaisia medioita (Business Week, Business 2.0). Hyvä niin, sillä tuntuu että kyseinen ilmiö on Suomessa otettu liian kevyesti – eräänlaisina päiväkirjoina.

Vieraskynä: Viestintätoimistot taloustoimittajien tietolähteenä

ke 02.03.2005 - Kaija Langenskiöld - Tiedotus

Viestintätoimistojen Liiton puheenjohtaja Kaija Langenskiöld vastaa Mediaviikon vieraskynä-palstalla Taloussanomien 23.2. 2005 julkaisemaan uutiseen, jossa käsiteltiin viestintätoimistojen ja taloustoimittajien välisiä suhteita.

Vieraskynä: Ajatus hukassa viestintäpalvelujen kilpailuttamisessa?

ma 21.02.2005 - Pentti Paulasto - Tiedotus

Viestintäkonsultti Pentti Paulasto kirjoittaa Vieraskynäpalstalla: Viestintätoimistojen yhteisissä tapaamisissa on yhä useammin ihmetelty viestintäpalvelujen kiihtyvää kilpailuttamista ja tarjouspyyntöjen kummallisuuksia. Pitkään jatkuvan yhteistyösuhteen ja asiantuntevan kumppanuuden sijaan asiakkaat tuntuvat yhä useammin hakevan vain halpaa hintaa ja olevan valmiita vaihtamaan palvelujen toimittajaa vaikkapa projektista toiseen.

Vieraskynä: Mainosala ei näe metsää puilta

ma 29.11.2004 - Petri Nieminen - Markkinointi & Mainonta

Viime aikoina on mainosalalla käyty keskustelua luovuuden puutteesta. Vastaavaa keskustelua on käyty aiemminkin. Parantamisen varaa löytyy varmasti tältäkin osa-alueelta, mutta harmillisinta näin sivustaseuraajan kannalta keskustelussa on se, että todelliset ongelmat ovat aivan muualla.

Vieraskynä: Jäähyväiset sanomalehdelle

ma 25.10.2004 - Reijo Vatanen - Kirjat & Lehdet

Kuulun sukupolveen, joka opetteli lukemaan sanomalehdestä ja kirjoittamaan lehden marginaaleihin. Sanomalehteen on muodostunut viha-rakkaussuhde: ilmankaan ei osaa olla, mutta lukemattomia kertoja lehden sisältö on nostanut verenpaineet korkeuksiin.

Edellinen sivu 1 ... 182 183 184 185 186 187 188 189 190

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.

Kädenpuristusta vailla...

koo-jii
29.05.2017
Epäilemättä Jääskeläisen potkuja siloiteltiin muhkealla kädenpuristuksella. Sen verran ammatillista itsemurhajuoksua Jääskeläisen toimet ovat viime aikoina olleet, että tämä lienee ollut tavoite. Muutama satatonnia taskuun ja kaverit hoitelevat jatkopestin.

Media käyttää valtaa väärin

Tomittajien vallanhimoon kyllästynyt
29.05.2017
Toimittajien ego on kasvanut niin suureksi, että he kuvittelevat johtavansa tätä maailmaa. Enkä nyt puhu Atte Jääskeläisestä, hän on uhri! Kaikki vähänkään julkista työtä tekevät joutuvat syömään median edustajien kädestä, kukaan ei saa eikä uskalla sanoa tai tehdä mitään, mikä ei vastaa valtamedioiden (sis. iltapäivälehdet) vihervasemmistolaisten toimittajien käsitystä siitä, mikä on "oikein" tai "totta". Median edustajat ovat unohtaneet sen, että heidän tehtävänsä on kertoa maailman tapahtumista totuudenmukaisesti ja objektiivisesti, eikä yrittää muokata ihmisten mielipidettä oman subjektiivisen näkemyksensä mukaiseksi. Kaikki sympatiani ovat Atte Jääskeläisen puolella. Hän on asiansa osaava ja vastuullista harkintaa käyttävä ammattilainen. Toivon hänelle kaikkea hyvää tulevaisuudessa.

Kuka sitten saa käydä keskustelua?

Mikko T
28.04.2017
Ylen saamasta, JSN:akin jakaneesta päätöksestä saavat käydä keskustelua tuoreeltaan muut mediat mutta ei itse kohde vaikka aihe olisi yhteiskunnallisesti merkittävä? JSN:n pj oli itsekin kommentoimassa asiaa Ylen pääuutisissa eli hänkin teki virheen? Ei tämä nyt kyllä ihan oikein mene. Missä ja kuka tätä keskustelua voi sitten käydä kun päätös ei ollut yksinkertainen ja vaikuttaa alaan laajalti.

Medioiden luotettavuus

Spirogyra
28.03.2017
Erikoista että kaikki kaupalliset TV kanavat oli "niputettu" yhteen. Onhan esim. MTV3 sen verran suuri katsojamääriltään että sitä voi hyvin verrata YLE:een. Jos kaupallisten kanavien yhdistämiseen on jokin erityinen syy se kannattaisi kertoa ettei tutkimuksesta jäisi lukijalle yksipuolista kuvaa.

Ylellä ei ole uutiskriteerejä

Leena
22.03.2017
Olen 2 kertaa pyytänyt Yleltä heidän uutiskriteerejään ja tsinyt niitä netistä, mutta niitä ei ole. Se on uskomatonta mutta totta.