Alan pioneerina pidetty Risto Jäntti on Suomen johtavia asiantuntijoita markkinointiteknologian saralla.


”Tehtävänäni on kehittää markkinointiteknologiaratkaisuja asiakkaillemme yhdessä talon järjestelmä- ja tekkiasiantuntijoiden kanssa”, Jäntti sanoo.
Teknologia-arkkitehtinä aloittava Jäntti siirtyy Lintulahdenkadulle perustamansa Relevant Oy:n palveluksesta. Jäntin rekrytoinnin ja uuden yksikön perustamisen taustalla on mediatoimistojätti Omnicom Media Groupin usko siihen, että huipputeknologian hyödyntäminen auttaa mainostajia saavuttamaan yhä parempia tuloksia.


”Tutkimme tätä, ja lähes 90 prosenttia suurista suomalaisista markkinointia tekevistä yrityksistä näkee datajohdettujen ratkaisujen osuuden kasvavan omassa liiketoiminnassa lähivuosina”, sanoo Annalectin toimitusjohtaja Jussi Piri.


”Teknologia ja data ovat luvanneet tehdä markkinoinnista helpompaa ja tehokkaampaa, mutta arjen todellisuus on usein jotain aivan muuta. Suurin osa suomalaisista yrityksistä kokee, että heidän sisäinen osaamisensa ei tällä hetkellä riitä saamaan tarpeeksi irti teknologian ja datan tuomista mahdollisuuksista. Tässä me haluamme auttaa”, Piri sanoo.

Annalectin tarjoamat ratkaisut rakennetaan asiakaskohtaisesti yhdistäen työvälineitä ja innovaatioita Suomesta ja maailmalta asiakkaan jo tekemiin teknologiavalintoihin.


”Olemme täysin teknologiariippumaton, ja valitsemme mahdollisista teknologioista ainoastaan käyttötarkoitukseen parhaiten sopivat ratkaisut”, toteaa Risto Jäntti.


Kyvykkyyksistään globaalisti palkittu Annalect on osa Omnicom Media Group Finland -konsernia. Konserni palvelee asiakkaitaan kahden toimiston, ToinenPHD:n ja OMD Finlandin kautta. Konserni työllistää Suomessa yli 170 ja maailmanlaajuisesti yli 14 000 asiantuntijaa.