Raati oli valinnassaan yksimielinen. Mainoksessa tartutaan hauskalla tavalla kiinni valmisruokia valmistavan yrityksen suurimpaan haasteeseen. Valmisruoka on saanut kasvot.
Raati piti Saarioisten äitien tekemän ruuan konseptia viime aikojen parhaimpana mainoskonseptina. Oman äidin tekemä ruoka herättää jokaisessa pienen lapsen ja tuo lämpimän tunnelman. Kun tämä tunnelma saadaan ympättyä einesruokaan, on tehty historiaa. Meidän äitipä –spotti kruunaa hyvin ideoidun mainossarjan. Casting menee nappiin, loistavampaa tenavaa ei olisi mainokseen voitu löytää.
Valmisruokaa hyvällä omallatunnolla
Saarioisten markkinointipäällikkö Ritva Mäenpään mukaan palautetta palkitusta mainoksesta on tullut todella paljon ja se on poikkeuksetta erittäin myönteistä. – Ihmiset ovat sanoneet, että nyt voi hyvällä omallatunnolla ostaa valmisruokaa, Ritva Mäenpää sanoo. – Tämä on jo havaittavissa myyntiluvuissammekin. Markkinaosuutemme valmisruuissa on alkuvuonna ollut korkeampi kuin koskaan jouluajan myynnin ulkopuolella.
– Mainokset muistetaan ja ne myös yhdistetään Saarioiseen. Mainossarjan alun mainoksessa, jossa äidit esittivät lastensa valokuvia, esiintyjät olivat Saarioisten työntekijöitä Sahalahdelta. Meidän äitipä –mainoksessa esiintyjät ovat tuotantoyhtiön löytöjä. Erityistä kiitosta antaisin vielä tuotantoyhtiö Motel Royalin Osmo Waldénille, jonka taitavaan ohjaukseen tämän mainoksen napakymppiin osuminen myös perustuu.Maaliskuun 2005 Kuukauden Parhaat Sekunnit –voitosta oli kilpailemassa 385 ensiesitettyä mainosta, joista raati valitsi shortlistalle 24 mainosta. Raatiin kuuluivat copy Sari Haukka Rapp Collinsista, AD Hannu Puolitaival Lowe&Partnersista, luova johtaja Antti Kangassalo Imageneeringista ja markkinointipäällikkö Kati Kivimäki Finnet Oy:stä.
Mainoksen nimi: Saarioinen / Meidän äitipä
Mainostaja: Saarioinen Oy, markkinointijohtaja Jouni Mattila, markkinointipäällikkö Ritva Mäenpää
Mainostoimisto: Bob Helsinki, copy Pertti Pällijeff, AD Oski Granström, Samuli Harjunpää, Projektinjohto Jukka Kurttila, Minna Läntinen
Tuotantoyhtiö: Motel Royal, tuottaja Mika Sylvin, ohjaaja Osmo Waldén
Mediatoimisto: Carat Oy, account director
Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailu on MTL:n ja MTV3:n yhdessä järjestämä tv-mainoskilpailu, johon osallistuvat kaikki MTV3-kanavalla ensiesityksensä saaneet tv-mainokset. Kilpailun raati koostuu mainonnan ammattilaisista ja raadin jäsenet vaihtuvat joka kuukausi. Voittaja saa palkinnoksi mainoselokuvalleen kolme esitystä MTV3-kanavalla parhaaseen katseluaikaan.
Kommentit
Ei kommentteja vielä. Ole ensimmäinen, joka kommentoi!