Proof Advisory keskittyy b-to-b-yritysten kaupallistamiseen, tuotteistamiseen, kansainvälistymiseen, myyntiin ja markkinoille vientiin.
Kurkijärvi siirtyy tehtävään digikonsulttiyhtiö Solitan liiketoimintajohtajan paikalta. Aiemmin hän työskenteli vuosia Sanoman digitaalisen liiketoiminnan kehittäjänä ja johtajana Hollannissa. Kurkijärvi on konsultoinut innovaatioiden kaupallistamisesta kansainvälisiä suuryrityksiä ja tekee vapaaehtoistyötä muun muassa Sylva ry:n hallituksen puheenjohtajana.
Useassa hallituksessa istunut Kurkijärvi sanoo, että kotimaisten yritysten kannattaisi olla ylpeästi kaupallisia. Tällä hän ei tarkoita sitä, että pitäisi pakkomyydä kenellekään mitään.
– Suomessa myyminen mielletään liian usein pelkäksi tuputtamiseksi, vaikka se todellisuudessa on kaikkea muuta. Myyminen on taitoa argumentoida ja kiteyttää ideansa niin hyvin, että toiselle herää halu se oikeasti ostaa, hän toteaa.
Proof tuottaa tietoa kohdeasiakkaista ja -markkinoista ja heidän päätöksenteostaan sekä jalostaa tutkimus- ja kehitystyön tuloksia yhdessä toimeksiantajien kanssa kaupallisiksi konsepteiksi. Käytännössä yhtiö suunnittelee ja toteuttaa markkinoille viemiseen liittyviä toimenpiteitä ja ansaintamalleja sekä mittaa, analysoi ja optimoi myynnin ja markkinoinnin panostuksia. Proofilla on laajat verkostot 15 eri maassa.