Alma Media julkaisi osavuosikatsauksensa tammi-maaliskuulle 2023, jonka mukaan liikevaihto laski 1,3 % ollen 75,2 miljoonaa euroa, ja digiliiketoiminnan osuus liikevaihdosta kasvoi 81,8 %:iin. Oikaistu liikevoitto laski 13,3 % 17 miljoonaan euroon. Alma Career -segmentin liikevaihto kasvoi, mutta kasvaneet kustannukset heikensivät kannattavuutta. Alma Consumer -segmentin kannattavuutta painoivat mainonnan myynnin lasku sekä kasvaneet tuotekehitys-, painatus- ja jakelukustannukset. Alma Talent -segmentin vertailukelpoinen liikevaihto pysyi edellisvuoden tasolla, mutta kannattavuus laski medialiiketoiminnan heikentyneen kehityksen vuoksi.
Vuoden 2023 toimintaympäristössä näkyvät Venäjän hyökkäyssodan vaikutukset ja hiipuva talouskasvu. Suomen ja muiden Alma Median toimintamaiden kansantalouksien kasvuvauhdin odotetaan hiipuvan vuonna 2023.