McDavid polvituet kompressio

Toimittajakysely lehdistötiedotteiden käytöstä

maanantaina 15.05.2017 - Toimitus

Etusivu » Media » Uutinen

A-lehdet uudistaa naistenlehtiään

maanantaina 08.11.2004 - Paavo Vasala

Ensi vuoden alussa Kauneus ja Terveys sekä Madame uudistuvat niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin. Kauneus ja Terveys on pitkään ollut Suomen luetuin naisten erikoislehti

Ensi vuoden alussa Kauneus ja Terveys sekä Madame uudistuvat niin sisällöltään kuin ulkoasultaankin.

Kauneus ja Terveys on pitkään ollut Suomen luetuin naisten erikoislehti. Se piti ykköspaikkansa myös syksyn tuoreessa KMT-katsauksessa, jossa lehdelle mitattiin reilut puoli miljoonaa lukijaa. “Lehti on sinänsä hyvällä mallilla niin sisällön, rakenteen kuin lukijakunnankin suhteen, mutta laakereilla emme aio jäädä lepäämään”, sanoo Kauneus ja Terveyden tuore päätoimittaja Marja Aarnipuro.

Kauneus ja Terveys on suunnattu yli 20-vuotiaille terveydestään, kunnostaan ja ulkonäöstään kiinnostuneille naisille ja miehille. Lehti tarjoaa tietoa, iloa, näkökulmia ja rentoa meininkiä ajan hengessä. “Olen aina tuntenut vetoa kokonaisvaltaiseen hyvinvointimaailmaan, mikä tulee näkymään entistä voimakkaammin lehden sisällössä vuoden 2005 alusta lähtien”, Aarnipuro toteaa.

Madame-lehden julkaisukerrat lisääntyvät

Aikuisille naisille tarkoitettu Madame on kansainvälisessä mittakaavassa alansa edelläkävijä. Lehti alkoi ilmestyä vuonna 1996 aluksi Kauneus ja Terveyden lisänumerona, mutta vuodesta 1999 lähtien itsenäisenä lehtenä. Ajatuksen lehteen sai päätoimittaja Irmeli Castrén kiinnittäessään huomiota vallitsevaan väestöjakaumaan. Sen perusteella vuosituhanteen vaihteeseen mennessä yli neljännes suomalaisista on yli 40+ -ikäisiä. Tuo niin kutsuttu baby boomers -sukupolvi poikkeaisi kulutustottumuksiltaan erittäin paljon sen hetkisistä eläkeläisistä. Sodan jälkeen syntyneet ikäryhmät ovat tottuneet säästämisen sijaan kuluttamaan, eivätkä muuta tottumuksiaan työuransa jälkeenkään.

Madame-lehti on kohdennettu tarkoin vastaamaan lukijoiden tarpeita. Madamen osa-alueita ovat elämänhallinta, terveyden, kunnon ja ulkonäön monipuolinen hoito, itsensä kehittäminen, kulttuuri ja pukeutuminen.

“Lukijamme ovat erittäin kriittisiä ja aktiivisia ja he tietävät tarkalleen, mitä haluavat. He kertovat näkemyksistään ja toiveistaan myös lehden toimitukselle. Nykyisin käsittelemmekin aiempaa enemmän terveydellisiä aiheita, joista esimerkiksi ravitsemustieto on lukijoitamme erityisesti kiinnostava aihealue. Miesten osuus lukijoistamme on kasvanut jopa siinä määrin, että teimme keväällä heille ensimmäisen oman Adam-lehden, joka julkaistiin osana Madamea,” kertoo Irmeli Castrén lehdestään. Adam jatkaa ilmestymistään Madamen kääntölehtenä myös vuonna 2005.

Madame ilmestyy vuoden 2005 alusta lähtien kahdeksan kertaa vuodessa.

Paavo Vasala

Paavo Vasala

Yhteiskuntatieteiden maisteri, (tiedotusoppi) Tampereen Yliopisto. Työskennellyt toimittajana sanomalehti Kalevassa kunnes perusti viestintätoimiston 1984. Perustanut 1997 tiedotepalvelu Pressi.comin, jonka STT osti 2004. Perustaja ja osakas sekä hallituksen puheenjohtaja Koodiviidakko Oy:ssä vuodesta 2005. Liiketoimintana digitaaliset markkinoinnin ja viestinnän pilvipalvelut, Viidakko-tuotteet, verkkomedian uutisseuranta Webnewsmonitor.com, Somemonitor.com sekä tiedotepalvelu ePressi.com. Wasala Oy:n kautta toimina viestinnän konsultointi ja yrityskehittäminen, rahoitus. Megalon Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja, verkkokauppa.

Edellinen uutinen
 

Ota kantaa! Lähetä oma kommenttisi!

Otsikko:
Kommentti:
 

Lisää mediauutisia

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 57