McDavid polvituet kompressio

Mediaviikko.fi uudistuu ja etsii kumppaneita

sunnuntaina 02.04.2017 - Toimitus

Etusivu » Media

MTV pysyy ykkösenä kaupallisessa katselussa

ma 13.03.2017 - Toimitus - Media

MTV pysyy ykkösasemassa kaupallisessa katselussa. MTV kasvatti entisestään eroa seuraavaksi suurimpaan kaupalliseen, Nelonen Mediaan. MTV3-kanava jatkaa katsotuimpana kaupallisena tv-kanavana.

Printtimedia itkee Harkimon tuesta kaupallisille TV-uutisille

ma 13.03.2017 - Toimitus - Media

Printtimedian kustantajia edustava Medialiitto jatkaa valitustaan, että kaupalliset televisioyhtiöt eivät saisi vastaanottaa valtion tukea uutistoimintaansa. Kansanedustaja Hjallis Harkimon työryhmä esittää kahdeksan miljoonaan euron vuosittaista tukea kaupallisille TV-uutisille. Painotalot kuitenkin haluavat itselleen arvonlisäverokannan jopa nollaan, mikä tarkoittaa tosiasiassa huomattavan valtion tuen osoittamista pääasiassa media-alan pörssiyhtiöille.

Koodiviidakko perustaa tekoälyn kehitysyksikön

ma 06.03.2017 - Toimitus - Media

Markkinoinnin ja viestinnän pilvipalvelujen tuottamiseen erikoistunut Koodiviidakko Oy perustaa tekoälyn kehitysyksikön Ouluun. Yksikön nimi on Liana AI. Alansa Suomen markkinajohtajana yhtiö aikoo tekoälyn sovelluksillaan nousta muutamassa vuodessa maailman suurimmaksi markkinointiteknologian yhtiöksi.

Medialiitto arvostelee Harkimon raporttia

ke 01.03.2017 - Toimitus - Media

Kaupallisen television uutistoimintatyöryhmän keskiviikkona liikenne- ja viestintäministeriölle jättämät esitykset ovat hyvää tarkoittavia, mutta Medialiiton mielestä uutis- ja ajankohtaistoiminnan tukemista olisi tarkasteltava nyt työryhmän toimeksiantoa laajempana kysymyksenä.

Työryhmä ehdottaa tukea kaupallisen television uutistoiminnalle

ke 01.03.2017 - Toimitus - Media

Liikenne- ja viestintäministeriön asettama työryhmä ehdottaa, että kaupallisen television uutistoiminnalle annettaisiin kahdeksan miljoonaa euroa valtion tukea vuosittain, jotta Yleisradiolla olisi kilpaileva vaihtoehto.

National Geographic ilmaiskanavaksi Suomessa

ke 01.03.2017 - Toimitus - Media

National Geographic aloittaa maksuttomat lähetykset Suomen televisiossa keskiviikkona 1. maaliskuuta kanavapaikalla 20. Aikaisemmin maksullisena toiminut kanava on Euroopan ensimmäinen ja koko maailman toinen vapaasti katsottava National Geographic -kanava.

Pääkirjoitus: Valtioneuvoston terve kanta: linkitys vapaaksi

ti 28.02.2017 - Paavo Vasala - Media

Suomen valtioneuvosto on ottanut terveen kannan EU-komission ehdotukseen verkkomedian uutisten linkityksestä. Suomi sallii linkityksen. Hallitus haluaa estää mediataloja rahastamasta hakukoneita ja mediaseurantafirmoja uutislinkkien välittämisestä kaavaillun, uuden lähioikeuden perusteella.

Viisi ehdokasta Vuoden 2016 aikakauslehtimainokseksi

ma 27.02.2017 - Toimitus - Media

Aikakausmedian vuosittaisen Editkilpailun kolmestatoista sarjasta kaksi on mainonnallista sarjaa. Vuoden aikakauslehtimainostajan lisäksi valitaan Vuoden aikakauslehtimainos. Vuoden 2016 mainoksista loppusuoralle on valittu viisi mainosta/mainossarjaa.

Päätoimittaja Päivi Anttikoski lopettaa Helsingin Sanomissa

ma 27.02.2017 - Toimitus - Media

Vuodesta 2014 Helsingin Sanomissa työskennellyt päätoimittaja Päivi Anttikoski on irtisanoutunut. Muutoksen yhteydessä HS pohtii toimituksen johdon rakenteen uudistamista.

Maakuntalehdet arvioivat Ylen alueiden verkkouutisointia

ke 15.02.2017 - Toimitus - Media

Ylen hallintoneuvosto käynnistää ennakkoarvioinnin alueellisten uutisten verkkopalveluista ja personoinnista. Ennakkoarvioinnin yhteydessä pyydetään lausunnot alueellisten uutisten markkinoilla toimivilta kilpailijoita, asiakkailta, toimialan etujärjestöiltä sekä Kilpailu- ja kuluttajavirastoilta ja Viestintävirastolta.

Suomalaisten luottamus Yle Uutisiin on säilynyt

ti 14.02.2017 - Toimitus - Media

Tuoreessa Ylen uutisarvostuksia mittaavassa tutkimuksessa Yle Uutisia piti luotettavana uutismediana 86 prosenttia vastaajista. Tulos on samalla tasolla kuin vastaavassa kyselyssä vuonna 2016.

Journalistit hyödyntävät somea vielä varovaisesti

pe 10.02.2017 - Toimitus - Media

Vaikka sosiaalisen median merkitys journalismille arvioidaan yleisellä tasolla suureksi, suuri osa toimittajista ei hyödynnä sen mahdollisuuksia kovin monipuolisesti tai aktiivisesti työssään, todetaan Helsingin yliopistossa tehdyssä tutkimuksessa. Tiedot perustuvat kyselytutkimukseen, johon osallistui noin 650 journalistia.

Kuvajournalismi 2016 -kilpailun äänestys alkanut

pe 10.02.2017 - Toimitus - Media

Vuoden parhaiden kuvien yleisöäänestys on nyt käynnissä Suomen kuvajournalistien verkkosivuilla. Kilpailun tuomaristo on valikoinut äänestykseen Kuvajournalisti 2016 –sarjaan osallistuneiden sarjojen parhaimmiston. Näistä yleisö pääsee äänestämään Yleisön suosikki 2016 –sarjan voittajan. Kilpailun voittajat selviävät 7.3.

Nimitysuutinen: Aller nimittää uusia johtajia

to 09.02.2017 - Toimitus - Media

Aller Media Oy on nimittänyt tytäryhtiönsä Dingle Oyn toimitusjohtajan Juho Jokisen B2B-liiketoiminnasta vastaavaksi johtajaksi.

Nimitysuutinen: Hasan Communications palkkaa sisällön tekijöitä

to 09.02.2017 - Toimitus - Media

Hasan Communications on vahvistanut rivejään kahdella uudella sisältöjen ammattilaisella.

Nimitysuutinen: Noora Pinjamaa VTS:n asiamieheksi

to 09.02.2017 - Toimitus - Media

Viestintäalan tutkimussäätiön (VTS) asiamieheksi ja Medialiiton uuden kasvun toimialueen asiantuntijaksi on nimitetty kauppatieteiden maisteri Noora Pinjamaa, 28. Hän aloittaa tehtävässä 1.5.2017.

Suuri Journalistipalkinto 2016 -voittajaehdokkaat julki

to 09.02.2017 - Toimitus - Media

Bonnierin Suuri Journalistipalkinto 2016 -voittajaehdokkaat on julkistettu.

Nimitysuutinen: Keskisuomalainen uusii johtoaan

to 09.02.2017 - Toimitus - Media

Keskisuomalainen Oyj siirtyy toiminto-organisaatioon. Organisaatiomallilla haetaan koko konsernin laajuisia hyötyjä kehityksessä ja toimintaprosesseissa.

Fokus Media ostaa Fit-lehden Allerilta

ma 06.02.2017 - Toimitus - Media

Aller Media Oy myy treeni- ja hyvinvointilehti Fitin tuotannon Fokus Media Finland Oylle. Nykyinen toimitus siirtyy lehden mukana uuteen mediataloon 1.4.2017 alkaen.

Sähköiset mediat ottavat jo 55 prosenttia mainosrahoista

pe 03.02.2017 - Toimitus - Media

Mediamainontaan käytettiin yhteensä 1168 miljoonaa euroa vuonna 2016 ja vuosi päättyi hienoiseen 0,9 % kasvuun - ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Panostukset sähköisiin medioihin ovat nyt 55 prosenttia mainonnan kokonaisinvestoinneista.

Edellinen sivu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 114 Seuraava sivu

Nostot

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.