McDavid polvituet kompressio

Mediaviikko.fi uudistuu ja etsii kumppaneita

sunnuntaina 02.04.2017 - Toimitus

Etusivu » Markkinointi ja Mainonta » Vieraskynäkirjoitus

Vedonlyöntivihjelehdet ensimmäisenä leikkurilla

torstaina 24.02.2011 - Markkinointi & Mainonta - Pekka Värre

Sitä mukaa kun netti ja sen lukulaitteet ovat kehittyneet, on printtimedian alamäki jatkunut entistä jyrkempänä. Lehdet toki keksivät uusia ideoita, joilla osa saa useita elinvuosia lisää, osa pelkkää tekohengitystä ja osa ei sitäkään, kirjoittaa Urheiluviikko.net -julkaisun perustaja Pekka Värre


 
 

Mainostajat siirtyvät verkkoon, jossa mainoseurojen tuottavuutta on helpompaa seurata. Lehden tulevaisuus on kuitenkin osin kiinni myös sen aihealueesta.

Osa lehdistä elänee pitkäänkin, sillä niiden mainostajat eivät ole pelkkiä nettikauppoja, eivätkä lukijat suorita ostoksiaan netissä. Useita elinvuosia kikoillaan hankkiviin lehtiin eivät lukeudu vedonlyöntilehdet, kuten Veikkaaja, joka mainostaa itseään Suomen johtavana urheilun ja vedonlyönnin erikoislehtenä.

Lehti ilmestyy joka tiistai ja tarjoaa kattavat taustatiedot, tilastot, haastattelut ja reportaasit urheiluvedonlyöjille ja urheilun ystäville, Veikkaaja kertoo verkkosivuillaan. Alaan perehtyneet tietävät, että ajankohtaiset tiedot ovat yksi tuottavan vedonlyönnin tukipilareista.

Urheilijoiden loukkaantumiset ja muut vastaavat tapahtumat tekevät siis täysin mahdottomaksi sen, että tiistaina ilmestyvä lehti voisi antaa varmuudella ajankohtaisia tietoja edes tiistain urheilutapahtumiin. Hyvät pelivihjeet SM-liigan tiistain kierr okselle pitää naputella tiistaina.

Vedonlyönti on jo siirtynyt nettiin, jossa pelaaja voi seurata tilannetta reaaliajassa ja pistää rahat likoon juuri ennen tapahtuman alkua. Samalla tavalla tilannetta seuraavat myös vedonlyöntiyhtiöt, joiden tarjoamat kertoimet muuttuvat, jos todennäköisyydet eri tapahtumiin muuttuvat.

Tästä syystä on luonnollista, että vedonlyöjät hakevat tietonsa verkosta, ei printistä. Voittavan vedonlyönnin aakkoset he voivat opetella kirjoista, esimerkiksi ESBC:n kustantamasta Urheiluvedonlyönti – voittajan opas –tietopaketista.

Vedonlyönti on suurimmalle osalle harrastus, mutta joillekin ammatti. On täysin selvää, ettei ole yhtäkään ammattimaisesti toimivaa vedonlyöjää, jolle paperilehti olisi tärkeä työkalu.

Veikkaajan kaltaisilla lehdillä on tietysti omat mahdollisuutensa, mutta niiden on suosiolla luovuttava kokonaan vedonlyöntijutuistaan ja panostettava muuhun urheiluun, jossa ne yhä pystyvät yhä kilpailemaan.

 

Värren vuonna 2006 perustama Urheiluviikko julkaisee veikkausvihjeitä jääkiekkoon, jalkapalloon ja moottoriurheiluun sekä pitkiä artikkeleita vedonlyönnistä  ja muista rahapeleistä.

Pekka Värre

Pekka Värre

Pekka Värren vuonna 2006 perustama Urheiluviikko julkaisee veikkausvihjeitä (http://www.urheiluviikko.net/category/veikkaus/) jääkiekkoon, jalkapalloon ja moottoriurheiluun sekä pitkiä artikkeleita vedonlyönnistä (http://www.urheiluviikko.net/vedonlyonti/) ja muista rahapeleistä.

Edellinen uutinen Seuraava uutinen
 

Ota kantaa! Lähetä oma kommenttisi!

Otsikko:
Kommentti:
 

Lehti palaa, tabloidi ei

Oma lehmukka ojassa? Kyllä painetuilla lehdillä paikkansa on, eri asia tarvitseeko tilaaja lakattuja aikakauslehtiä ja niiden henkilöhaastatteluja. Pitäisi palata Veikkaajankin vanhaan formaattin; tabloidiin ja pudottaa tilaajahintaa.

perjantaina 25.02.2011

No ei nyt sentään

Netti soveltuu lyhyen tietopitoisen jutun välittämiseen, mutta ei sillä ole mitään mahdollisuuksia pitkien, visuaalisesti hienojen artikkeleiden puolella.

Netin käyttöliittymä on heikko, visuaaliset taittoratkaisut aivan lapsellisen rumia, tarkkuus on 72dpi ja lehdissä nelinkertainen, koneelta lukeminen muistuttaa työstä eikä rentouta.

Vaatimus, että lehden "on luovuttava" vedonlyöntijutuistaan itse asiassa todistaa sen, ettei netti kykene kilpailemaan ilman protektionismilta haiskahtavaa tiedonvälityksen rajoitusta - ja se on kyllä aika erikoinen vaatimus online-median taholta.

lauantaina 26.02.2011

Painetut lehdet pelittävät edelleen

Kyllä painetuille lehdille kysyntää löytyy, tosin sisällön pitää olla kunnossa. Jos ei ole kiinnostavaa sisältöä uudet jakeluvälineet eivät paljon auta. Taitaapi kaverilla tosiaan olla oma lehmä...

lauantaina 26.02.2011

tarpeeksi tuijotusta

Sisältö on kaiken a ja o. Lyhyita tiedotteista kirjoitettuja uutispätkiä varten ei painettua lehteä tarvita, mutta jos on asiaa, taustaa ja hyvin kirjoitettu juttu, sen haluaa lukea painetusta lehdestä josta näkee kuvatkin kunnolla. Suurin osa ihmisistä tuijottaa erilaisia ruutuja jo kaiken päivää, ei kiinnosta enää vapaalla, jos haluaa kunnolla syventyä johonkin.

maanantaina 28.02.2011

Pekka

Kiva nähdä, että juttu on herättänyt keskustelua. Tässä välissä pitää tehdä selväksi, etten missään kohtaa kirjoitusta sanokaan, että printti ei enää millään osa-alueella pysty taistelemaan nettiä vastaan.

Oma lehmä ojassa -kommentteja en täysin ymmärrä. Jos jutussa mainituissa pelivihjekommenteissani on jonkinlainen aivokramppi, kertokaa toki.

En muutenkaan ymmärrä, miten hyödyn siitä, että kehotan media-alan julkaisussa muita tiedotusvälineitä siirtämään pelivihjejuttunsa nettiin, jossa Urheiluviikko julkaisee vihjeitä. Miten hyötyisin siitä, jos kilpailu kiristyisi?

torstaina 03.03.2011

Lisää markkinointi & mainontauutisia

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16