McDavid polvituet kompressio

Toimittajakysely lehdistötiedotteiden käytöstä

maanantaina 15.05.2017 - Toimitus

Etusivu » Markkinointi ja Mainonta » Pääkirjoitus

Mediaviikko.fi -uusi mediaan ja viestintään erikoistuva verkkojulkaisu avattu

torstaina 28.10.2004 - Paavo Vasala

Mediaviikko.fi on uusi mediaan ja viestintään keskittyvä riippumaton verkkojulkaisu, joka on avattu osoitteessa www.mediaviikko.fi. Julkaisu on kaikille avoin ja sisällön lukeminen on maksutonta. Myös joka perjantai sähköpostitse jaettava viikkokirje on tilaajille maksuton. Mediaviikko ilmestyy vain verkossa.


Julkaisun tavoitteena on tuoda lukijoille uutismaista, monipuolista ja syventävää tietoa, mitä tapahtuu mediassa ja koko viestintäkentässä. Alan muutokset ovat rajuja, ja tiedon tarve on suuri tällä hetkellä. Mediaviikko käsittelee asioita selkeän journalistisin periaattein. Toimituksellisena linjana on totuudellisuus ja terävä asioiden käsittelytapa. Mediaviikko riippumattomana tahona julkaisee uutisia myös aiheista, jotka muissa alan tiedotusvälineissä ovat jääneet hieman pimentoon.
Mediaviikosta on tarkoitus luoda alalla johtava uutiskanava ja keskustelufoorumi, jossa interaktiivisesti lukija voi ottaa välittömästi kantaa julkaistuun uutiseen tai artikkeliin.

Ensimmäinen viikkokirje julkaistaan perjantaina 29.10.2004. Ensimmäisellä Vieraskynä-palstalla julkaistaan Vapo Oy:n viestintäjohtaja Reijo Vatasen kirjoitus aiheesta ”Jäähyväiset sanomalehdelle”. Seuraavalla viikolla julkaistaan Viestintätoimisto Pohjoisranta Oy:n hallituksen puheenjohtaja Jouni Heinosen kirjoitus.

Mediaviikon toimitukseen saa toimittaa kaikkea aineistoa julkistettavaksi, ja toimituksen käsiteltäväksi, osoitteeseen toimitus@mediaviikko.fi. Alaan liittyvät nimitysuutiset julkaistaan kuvien kera, jotka voi lähettää samaan osoitteeseen.

Mediaviikkoa kustantaa ja julkaisee viestinnän alaan erikoistunut oululainen Wasala Oy, jota allekirjoittanut vetää pitkäaikaiseen kokemukseen pohjautuen. Työhistoriaan sisältyy mm. Pressi.com tiedotusyrityksen perustaminen. Yritys on nykyisin STT:n omistuksessa. Wasala Group- ryppääseen kuuluvat myös kesällä aloittanut verkkomedian seurantapalveluyritys Webnewsmonitor.com ja kuluttajille suunnattu ilmoita-ilmaiseksi-julkaisu Verkkopirkko.fi.

Mediaviikon kustannukset katetaan kaupallisin keinoin, joihin kuuluu mm. ilmoituksien myyminen alan sidosryhmille. Jatkossa on tarkoituksena tuottaa myös erilaisia alan ammattimaisia raportteja ja tutkimuksia, jotka ovat ostettavissa.

Toivon, että lukijat käyttävät hyväkseen Mediaviikon interaktiivista ominaisuutta. Jokaisen uutisen ja artikkelin lopussa on vapaa keskustelufoorumi, jossa saa esittää mielipiteensä.

Hyviä lukuhetkiä!

Paavo Vasala
päätoimittaja
paavo.vasala@wasala.fi

Paavo Vasala

Paavo Vasala

Yhteiskuntatieteiden maisteri, (tiedotusoppi) Tampereen Yliopisto. Työskennellyt toimittajana sanomalehti Kalevassa kunnes perusti viestintätoimiston 1984. Perustanut 1997 tiedotepalvelu Pressi.comin, jonka STT osti 2004. Perustaja ja osakas sekä hallituksen puheenjohtaja Koodiviidakko Oy:ssä vuodesta 2005. Liiketoimintana digitaaliset markkinoinnin ja viestinnän pilvipalvelut, Viidakko-tuotteet, verkkomedian uutisseuranta Webnewsmonitor.com, Somemonitor.com sekä tiedotepalvelu ePressi.com. Wasala Oy:n kautta toimina viestinnän konsultointi ja yrityskehittäminen, rahoitus. Megalon Finland Oy:n hallituksen puheenjohtaja, verkkokauppa.

Edellinen uutinen
 

Ota kantaa! Lähetä oma kommenttisi!

Otsikko:
Kommentti:
 

Mediaviikko on odotettu verkkolehti. Kun laajakaistat yleistyvät, paperilehdet häviävät. Kysymys on kustannuksista, luonnon säästämisestä ja mukavuudesta.

Verkkolehden tuottamisen kustannukset ovat vain murto-osa paperilehden kustannuksista. Ajan mittaan tämä vaikuttaa laajalevikkisten lehtien hintoja laskevasti. Samanaikaisesti markkinoille tulee lehtiä, jotka suunnataan hyvin pienelle ja hajallaan asuvalle ihmisjoukolle.

Paperilehti kuluttaa puuta, jota voitaisiin käyttää esimerkiksi taidokkaasti valmistettujen kalusteiden tekemiseen. Kalusteet säilyvät käytössä kymmeniä vuosia mutta lehtipaperista suurin osa heitetään roskiin heti ensimmäisen päivän aikana. Hirvittävää tuhlausta!

Paperilehtiä ja niiden raaka-aineita on kuljetettava, jolloin kuluu arvokasta tuontiöljyä. Lisäksi paperitehtaat ja kirjapainot käyttävät valtavan määrän energiaa.

Verkkolehti on mukava. Olen usein kysynyt ihmisiltä, voisitko luopua kokonaan paperilehdistä. Moni ei halua luopua mutta selitykset ovat kehnot. Joku haluaa lukea sängyssä ja joku vessassa.

Paperilehti on hankala aamiaispöydässä. Sivut menevät sekaisin ja tahriintuavat rasvalevitteeseen.

Verkkolehtikin voi vielä olla hankala, mutta tilanne muuttuu. Taulukuvaruudut ja mobiilipäätteet tulevat.

Olen vuosia käyttänyt kannettavaa tietokonetta, joka on kätevä lähes kaikissa tilanteissa. Sänkyyn en sitä tietenkään vie, mutta junassa, rannalla, nojatuolissa yms. se on parempi kuin paperilehti.

perjantaina 29.10.2004

Haluan päästä postituslistalle
Kiitos

Pasi

sunnuntaina 31.10.2004

“Olen usein kysynyt ihmisiltä, voisitko luopua kokonaan paperilehdistä. Moni ei halua luopua mutta selitykset ovat kehnot. Joku haluaa lukea sängyssä ja joku vessassa.

Paperilehti on hankala aamiaispöydässä. Sivut menevät sekaisin ja tahriintuavat rasvalevitteeseen.” No huh huh! Taas on joku tietokone-on-elämä -tyyppi päästetty irti.

maanantaina 13.06.2005

Todellakin, Pena puhuu asiaa. Käsittämätöntä tekstiä tuossa hieman ylempänä. M-viikko on toki odotettu julkaisu, mutta ‘hyökkäys’ paperilehtien kimppuun on perusteeton. Tai onhan sitä yritetty tuossa yläpuolella perustella, mutta yritykseksi on myös jäänyt.

perjantaina 22.07.2005

Lisää markkinointi & mainontauutisia

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16