McDavid polvituet kompressio

Toimittajakysely lehdistötiedotteiden käytöstä

maanantaina 15.05.2017 - Toimitus

Etusivu » Markkinointi ja Mainonta

Printin mainonnan syöksykierre paheni

ma 19.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Sanomalehtimainonta väheni vuoden 2013 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna 11,6 %. Toimialoista panostuksiaan laskivat erityisesti vähittäiskauppa, pukeutuminen ja telepalvelut. Finanssialan mainonta kasvoi puolestaan voimakkaasti, samoin esimerkiksi kodin elektroniikan. Kaupunki- ja noutolehdissä mainonta laski 5,9 %. Vähennystä oli kautta linjan lähes kaikilla isoimmilla toimialoilla finanssialaa lukuun ottamatta. Toisaalta vähittäiskaupan panostukset nousivat hieman tässä mediaryhmässä. Aikakauslehtimainonta laski 18 % ja lähes kaikki toimialat vähensivät panostuksiaan poikkeuksena lääketoimialan mainostajat.

Yritysvastuun viestinnässä painotus brändinrakennukseen

ti 13.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Vastuullisuuden merkitys yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä kasvaa lähivuosina. Tieto ilmenee markkinointiviestintätoimisto Taskujen huhtikuussa teettämästä tutkimuksesta.

Barometri: Yritykset eivät aio lisätä sponsorointia

ti 06.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostajien Liiton Sponsorointibarometri maalaa synkkeneviä näkymiä kuluvalle vuodelle. Yritysten sponsorointipanostuksia kuvaava saldoluku on -21, kun se edellisen vuoden tutkimuksessa oli -12. Urheilu pitää asemansa suurimpana kohteena.

Miltton perusti mainostoimiston

ma 05.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Ryhmä markkinointiviestinnän eturivin osaajia siirtyy Miltton-ryhmän palvelukseen. Harri Hännikäinen, Sampo Axelsson, Mikko Hakkarainen, Olli Sirén, Tuomas Tofferi ja Mira Träskelin tulevat kehittämään Milttonin markkinointiviestintä-, mainos- ja digiosaamista sekä luovaa suunnittelua kansainväliselle tasolle.

Verkkoon jo neljännes mainoskakusta

pe 02.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Verkkomainonta kasvoi reippaasti ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kaksinumeroista kasvua tapahtui lähes kaikilla verkkomainonnan osa-alueilla. Kokonaisuutena verkkomainonta haukkasi jo lähes neljänneksen koko mainoskakusta.

Mainostoimisto Staart Worldwide Partnersin jäseneksi

pe 25.04.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Porilähtöinen Mainostoimisto Staart jon valittu jäseneksi maailman suurimpaan itsenäisten toimistojen verkostoon Worldwide Partnersiin.

’Pirkka tekee jäynän’ voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit

pe 25.04.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Pirkan mainosfilmi ’Pirkka tekee jäynän’ voitti Kuukauden Parhaat Sekunnit. Hauska tarina sai raadin hyvälle mielelle.

OMD:n suunnittelijat Cannesiin Microsoftin Battlesta

pe 11.04.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Microsoft Advertisingin kolmatta kertaa järjestämä Creative Battle of the Nordics -kutsukilpailun voitti tänä vuonna OMD Finland.

RadioMedia palkitsi vuoden 2013 parhaat radiomainokset

pe 04.04.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

RadioMedia palkitsi vuoden 2013 parhaat radiomainokset ja paras ääninäyttelijä. Grand Prix voittajaksi yksimielisesti valittu Radio Rock saa palkinnokseen matkan Cannes Lions -mainosfestivaaleille.

Nimitysuutinen: Nimityksiä Dentsu Aegis Networkissa

pe 04.04.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Aegis Media Finland muuttuu Suomessa Dentsu Aegis Network Oy:ksi. Yritys on tehnyt useita nimityksiä.

Koodiviidakon asiakastyytyväisyys huippuluokkaa

pe 28.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Koodiviidakko Oy toteutti aiemmin tässä kuussa teknisen tuen tyytyväisyyskyselyn tukipalveluita käyttäneille asiakkaille. Tulos oli mainio. Vastaajista 92 prosenttia koki saaneensa ammattitaitoista ja asiantuntevaa palvelua asioidessaan teknisen tuen kanssa.

Raflaamo.fi kokoaa S-ryhmän kaikki ravintolat

pe 21.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

S-ryhmä lanseeraa Raflaamo.fi-verkkopalvelun, josta löytyvät kaikki S-ryhmän yli 600 ravintolaa. Raflaamosta voi katsoa kaikki ravintoloiden lounaslistat yhdellä kertaa, etsiä ravintolaa ja varata pöydän.

Digimarkkinoinnista haetaan yhä enemmän strategista hyötyä

pe 21.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Tuoreen DiViAn Digibarometrin mukaan yritykset hakevat digimarkkinoinnin kautta entistä strategisempia hyötyjä. Sosiaalisen median hyödyntäminen markkinoinnissa on yrityksille jo melko arkipäiväistä. Digitaalisten markkinointikanavien ja -keinojen käyttö kasvaa edelleen ja syö perinteisiin markkinointikanaviin suunnattuja euroja.

Nimitysuutinen: Ari Rahkonen jatkaa Mainostajien Liiton puheenjohtajana

pe 21.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostajien Liiton hallituksen puheenjohtajana vuonna 2014 jatkaa Microsoftin toimitusjohtaja Ari Rahkonen.

CMTO - uusi viestinnän ammatti

ma 17.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Yhä suurempi osa yritysten IT-hankinnoista on nykyään markkinointi- ja viestintäpäättäjän vastuulla. Kehitys on seurausta siitä, että markkinoinnin ja viestinnän työtehtävissä hyödynnetään yhä enemmän teknologiaa: työkaluja, joiden hallitseminen kuului aiemmin vain IT-osaston työtehtäviin. Näin on syntynyt uusi ammatti, CMTO eli Chief Marketing Technology Officer.

Ruokakesko valitsi DDB:n

su 16.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Ruokakesko valitsi mainostoimistokilpailutuksen perusteella DDB Helsingin yhteistyökumppanikseen suunnittelemaan jatkossa Pirkka-brändin mainontaa. Kevään aikana Pirkka-brändin mainonta uudistuu.

Valintoja MTL:n PK-sektorin työryhmässä

su 16.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

MTL:n PK-sektorin työryhmässä on tehty useita nimityksiä.

Google käynnistää Kotkan-Haminan seudulla verkkokoulutusta

su 16.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Suomalaiset yritykset hyödyntävät heikosti verkkoa. Tuoreen Digibarometrin mukaan Suomella on maailman parhaat edellytykset hyötyä digitalisoitumisesta mutta kun mitataan digitaalisuuden käyttöä, maa repsahtaa kauaksi kärjestä. Googlen helmikuun lopussa julkistaman tutkimuksen mukaan suomalaiset vähittäiskaupan yritykset käyttävät verkkoa viennin apuvälineenä huomattavasti vähemmän kuin pohjoismaiset kilpailijat.

Nimitysuutinen: Skandaalin toimitusjohtaja vaihtuu

pe 07.03.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostoimisto Skandaalin toimitusjohtaja vaihtuu maaliskuun loppuun mennessä. Yli viisi vuotta Skandaalin toimitusjohtajana työskennellyt Kenneth Lindfors aikoo palata yrittäjäksi. Lindforsia seuraa Skandaalin toimitusjohtajana Alexander Peitersen, joka jatkaa myös tanskalaisen REPUTATION-mainostoimiston toimitusjohtajana.

Suomen mediamainonta laskee jyrkimmin

pe 14.02.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Suomen mediamainonta on laskenut viime vuoden neljännellä kvartaalilla voimakkaamin kuin muualla teollisissa maissa. Euroopassa kokonaisuudessaan päästiin nollakasvuun, mutta Suomessa pudotusta oli peräti 6,6 prosenttia.

Edellinen sivu 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 32 Seuraava sivu

Nostot

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.