McDavid polvituet kompressio

Mediaviikko.fi uudistuu ja etsii kumppaneita

sunnuntaina 02.04.2017 - Toimitus

Etusivu » Markkinointi ja Mainonta

Nimitysuutinen: Esa Heiskanen Taskun CTO

pe 17.10.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Esa Heiskanen on nimitetty 1.10.2014 alkaen Mainostoimisto Taskun teknologiajohtajaksi nimikkeellä CTO.

Vihreät valitsi Sherpan mainostoimistokseen

ma 13.10.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Vihreät aloittaa yhteistyön mainostoimisto Sherpan kanssa. Vihreät valitsi yhteistyökumppaninsa vuoden 2015 eduskuntavaaleja varten kilpailutuksen kautta.

Nimitysuutinen: Mediaporras nimitti uusia työntekijöitä

to 09.10.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Tamperelainen suunnittelu- ja mainostoimisto Mediaporras Oy on kiinnittänyt joukkoonsa uusia tekijöitä.

Fonecta vie ostokäyttäytymisen luokituksen korttelikohtaiseksi

ti 30.09.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Fonecta Ostokäyttäytymisluokitus on yhdistetty SSM:n jakelupiireihin. Sen avulla niin verkko- kuin kivijalkakaupan markkinoija pääsee löytämään halutun OKL kohderyhmänsä sijainnin kartalta ja lähestymään heitä SSM jakelun kautta. Kohdistamiskriteerinä voi olla esimerkiksi kuluttajaryhmän elämäntapa, tietyn tuotemerkin preferointi, kulutustottumukset tai elämäntilanne.

Pääkirjoitus: Digimarkkinointi kasvaa Saksassa rajusti - syntyy digiconomia

to 11.09.2014 - Paavo Vasala - Markkinointi & Mainonta

Saksa on päässyt hurjaan vauhtiin digitaalisessa markkinoinnissa. Euroopan talousveturi on kääntynyt nyt tosissaan sähköiseen viestintään, joka näkyy online-mainonnan ja digimarkkinoinnin nopeana kasvuna. Saksassa käytetään ilmiöstä nimeä "digiconomia".

Koodiviidakko valittiin Euroopan kärkijoukkoon

ma 08.09.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Suomen johtava markkinoinnin pilvipalveluiden tarjoaja Koodiviidakko Oy jatkaa menestystään Euroopassa. Oululainen Koodiviidakko Oy on valittu jo toistamiseen mitalisijoille European Business Awards -kilpailussa. Yritys on kansallisten mestareiden joukossa Customer Focus -kategoriassa, jossa menestyminen on edellyttänyt tuotteiden ja palvelujen asiakaskeskeisyyttä sekä korkeaa laatua.

Nimitysuutinen: Inspiration toimitusjohtajaksi Annele Bergman

ti 02.09.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Inspiratio Oy:n toimitusjohtajaksi ja partneriksi on kutsuttu Annele Bergman. Hän on aiemmin toiminut toimitusjohtajana Helsingin Messut Oy:ssä sekä myynti- markkinointi- ja kehitysjohdon tehtävissä mm. JM Tieto Oy:ssä ja Kauppalehti Oy:ssä.

Innolink ostaa Mainoskentän

ti 02.09.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Markkinatietoon, tutkimukseen sekä myynnin ja henkilöstön kehittämiseen erikoistunut Innolink Group ostaa pirkanmaalaisen mainostoimisto Mainoskentän.

Eurobestin tuomaristoon suomalaisia

ti 02.09.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Eurooppalainen markkinointifestivaali Eurobest tuo joulukuussa Suomeen kymmenen huippunimeä, jotka toimivat Euroopan luovinta markkinointiviestintää arvioivien tuomaristojen puheenjohtajina. Jokaista kilpailusarjaa tuomaroi oma asiantunteva tuomaristo, joista kuhunkin kuuluu myös yksi suomalaisjäsen.

Veikkauksen mainos halventaa naisia

pe 29.08.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainonnan eettinen neuvosto on antanut huomautuksen Veikkaukselle jalkapallon MM-kisaveikkauksen mainoksesta. Neuvoston päätöksen mukaan mainos korostaa sukupuolistereotypioita ja esittää naissukupuolen halventavalla tavalla.

Viimeinen Skandaalin perustaja lähti

to 21.08.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Luova toimisto Skandaalin viimeinen yhtiön palveluksessa ollut perustajajäsen Erkki Mikola on jättänyt yhtiön. Viimeiset viisi vuotta toimiston luovana johtajana toiminut Mikola oli aikoinaan Skandaalin ensimmäinen hallituksen puheenjohtaja.

Mobiilikäytön mittaukseen uusi palvelu

ma 11.08.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Digitaalisen mittaamisen ja analytiikan erikoisfirma comScore aloittaa kännyköiden ja tablettien käytön mittaamisen myös Suomessa. Aluksi beta-versiona avattava palvelu mittaa verkkopalveluiden mobiilikäyttöä. Tarkka mittaustieto auttaa verkkopalveluiden julkaisijoita, mediasuunnittelijoita ja mainostajia laskemaan mobiiliyleisöjen laajuuden ja arvon.

Panorama-mainokset myös pääkaupunkiseudun tienvarsiin

ma 16.06.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Clear Channel vaihtaa osan pääkaupungin teiden varsilla olevista mainostauluista uusiin digitaalisiin Panorama-laitteisiin.

Lidlin mainosfilmi ’Airo- ja äyskärimuseo’ paras

ke 28.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Lidl muutti Grillimaisterin mainonnan kohderyhmän painotuksen miehistä koko kansan suuntaan. Lidlin mainosfilmi ’Airo- ja äyskärimuseo’ valittiin huhtikuun Kuukauden Parhaat Sekunnit -kilpailun voittajaksi.

Verkkomainonta kasvoi Euroopassa 11,9 prosenttia vuonna 2013

pe 23.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Verkkomainonta jatkaa vahvaa kasvua koko Euroopassa. Kokonaisuutena maanosan verkkomainonnan panostukset kasvoivat 11,9 prosenttia 27,3 miljardiin euroon edellisvuoteen verrattuna. Online-mainonta on toiseksi suurin mainospanostusten kohde Euroopassa television jälkeen.

Printin mainonnan syöksykierre paheni

ma 19.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Sanomalehtimainonta väheni vuoden 2013 ensimmäiseen kvartaaliin verrattuna 11,6 %. Toimialoista panostuksiaan laskivat erityisesti vähittäiskauppa, pukeutuminen ja telepalvelut. Finanssialan mainonta kasvoi puolestaan voimakkaasti, samoin esimerkiksi kodin elektroniikan. Kaupunki- ja noutolehdissä mainonta laski 5,9 %. Vähennystä oli kautta linjan lähes kaikilla isoimmilla toimialoilla finanssialaa lukuun ottamatta. Toisaalta vähittäiskaupan panostukset nousivat hieman tässä mediaryhmässä. Aikakauslehtimainonta laski 18 % ja lähes kaikki toimialat vähensivät panostuksiaan poikkeuksena lääketoimialan mainostajat.

Yritysvastuun viestinnässä painotus brändinrakennukseen

ti 13.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Vastuullisuuden merkitys yritysten markkinoinnissa ja viestinnässä kasvaa lähivuosina. Tieto ilmenee markkinointiviestintätoimisto Taskujen huhtikuussa teettämästä tutkimuksesta.

Barometri: Yritykset eivät aio lisätä sponsorointia

ti 06.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Mainostajien Liiton Sponsorointibarometri maalaa synkkeneviä näkymiä kuluvalle vuodelle. Yritysten sponsorointipanostuksia kuvaava saldoluku on -21, kun se edellisen vuoden tutkimuksessa oli -12. Urheilu pitää asemansa suurimpana kohteena.

Miltton perusti mainostoimiston

ma 05.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Ryhmä markkinointiviestinnän eturivin osaajia siirtyy Miltton-ryhmän palvelukseen. Harri Hännikäinen, Sampo Axelsson, Mikko Hakkarainen, Olli Sirén, Tuomas Tofferi ja Mira Träskelin tulevat kehittämään Milttonin markkinointiviestintä-, mainos- ja digiosaamista sekä luovaa suunnittelua kansainväliselle tasolle.

Verkkoon jo neljännes mainoskakusta

pe 02.05.2014 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Verkkomainonta kasvoi reippaasti ensimmäisellä vuosineljänneksellä. Kaksinumeroista kasvua tapahtui lähes kaikilla verkkomainonnan osa-alueilla. Kokonaisuutena verkkomainonta haukkasi jo lähes neljänneksen koko mainoskakusta.

Edellinen sivu 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... 32 Seuraava sivu

Nostot

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.