McDavid polvituet kompressio

Etusivu » Internet

Schibsted ostaa Spotifyn haastajan

pe 13.01.2012 - Toimitus - Musiikki

Norjalainen mediakonserni Schibsted ostaa kokonaan ruotsalaisen IT-yhtiö Aspiron osakkeet. Aspiro on musiikkipalvelu Wimpin omistaja.

EU:n tavoite: Verkkokauppa kaksinkertaiseksi vuoteen 2015 mennessä

to 12.01.2012 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

EU:n komissio on hyväksynyt tiedonannon verkkokaupan kaksinkertaistamiseksi vuoteen 2015 mennessä. Tiedonannossa esitetään 16 konkreettista toimea, joilla on tarkoitus kaksinkertaistaa vuoteen 2015 mennessä verkkokaupan osuus vähittäiskaupasta (nyt 3,4 prosenttia) sekä kaksinkertaistaa verkkotalouden osuus EU:n BKT:sta (nyt alle 3 prosenttia).

Sosiaalisen median yritysindeksi ilmestynyt: Yleisradio Suomen paras yritys sosiaalisessa mediassa

ke 11.01.2012 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Yleisradio on Suomen paras yritys sosiaalisen median käyttäjänä. Viestintään ja mediaan erikoistunut verkkojulkaisu Mediaviikko.fi on tutkinut kaikkien Suomen 500 suurimman yrityksen käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa. Suomen ensimmäisen sosiaalisen median indeksitutkimuksen mukaan yritysten erot uuden median hyödyntämisessä ovat valtavia.

Yle siirtää radiokanavien ulkomaan jakelun satelliitista internetiin

ke 14.12.2011 - Toimitus - Media

Jakelun painopiste satelliitista siirtyy internetiin vuoden 2012 alussa. Yhtiön strategialinjauksen mukaisesti resursseja siirretään broadcast-toiminnasta verkkoon.

Uudesta YLE Areenasta beta-versio

pe 09.12.2011 - Toimitus - Media

YLE Areenan beta-versio on avattu käyttäjille 7. joulukuuta. Yleisradio kehittää Areenaa entistä käyttäjälähtöisemmäksi, koska yleisö haluaa yhä enemmän katsoa tietyt ohjelmat valitsemanaan aikana, eikä broadcasting-lähetyksenä.

Pääkirjoitus: Sähköinen markkinointiautomaatio yleistyy

pe 09.12.2011 - Paavo Vasala - Markkinointi & Mainonta

Internet tuottaa jatkuvasti uusia kommunikoinnin keinoja. Nopeasti yleistyvä menetelmä on markkinointiautomaatio, joka yhdistää yhden tietojärjestelmän alle sähköpostimarkkinoinnin, verkkosivujen analytiikan, kampanjasivujen ylläpidon, tekstiviestimuistutukset, verkkolomakkeiden ylläpidon sekä asiakkuudenhallintajärjestelmät. Tutkimusten mukaan järjestelmään tehdyt investoinnit poikivat tulosta nopeasti.

Soneraa ja DNA:ta vaaditaan estämään pääsy The Pirate Bay -sivustolle

pe 25.11.2011 - Toimitus - Musiikki

Suomessa toimivien musiikkiyhtiöiden kattojärjestö Musiikkituottajat – IFPI Finland on tänään jättänyt Helsingin käräjäoikeudelle kanteen The Pirate Bay – palvelua vastaan. The Pirate Bay on Suomen eniten käytetty laiton vertaisverkkopalvelu, jonka ylläpitäjät on Ruotsissa tuomittu vankeusrangaistuksiin.

IAB ohjeistaa hakemistojen markkinointia

to 17.11.2011 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

IAB Finland on julkaissut Sähköisten hakemistojen markkinoinnin eettisen ohjeistuksen. Ohjeistus on laadittu lisäämään mainostajien luottamusta ja helpottamaan mainostajia valitsemaan eettisesti oikein toimiva kumppani. IAB Finland listaa sivuilleen tätä ohjeistusta noudattavia yrityksiä.

Sanomalle sähköbisnespalvelu

to 10.11.2011 - Toimitus - Internet

Sanoma Digital Finland avaa joulukuun alussa uuden sähkön vertailupalvelun Sähkövertailu.fi:n, jossa ovat mukana kaikki Suomen sähkömyyjät.

MTV Oy osti Eat.fi:n liiketoiminnan

ti 08.11.2011 - Toimitus - Internet

Eat.fi on netissä toimiva palvelu, jolla ihmiset etsivät ravintolapalveluita. Tällä hetkellä Eat.fi:llä on 50 000 eri kävijää viikossa ja yli 40 000 ladattua mobiiliapplikaatiota. Ravintoloita palvelussa on mukana noin 9 000.

Markkinointipäättäjät innolla sosiaaliseen mediaan

to 20.10.2011 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Kuluttajien yhä lisääntynyt läsnäolo sosiaalisissa medioissa innostaa edelleen kotimaisia työyhteisöjä hyödyntämään sosiaalisia medioita markkinointiviestinnässään. Viestintätoimisto Viisikko-Communica VCA:n tutkimuksen mukaan neljä viidestä työyhteisöstä hyödyntää tällä hetkellä sosiaalista mediaa markkinointikanavana.

Pasianssi yhä suosituin digipeli

pe 14.10.2011 - Toimitus - Internet

Tietokonepasianssi on edelleen selkeästi Suomen suosituin digitaalinen peli, todetaan tuoreessa Pelaajabarometrissä.

Helsingin yliopistoon suunnittelilla digitointiprofessuuri

pe 30.09.2011 - Toimitus - Internet

Digitointiprofessuuri tarjoaisi suomalaiselle tiedemaailmalle useita mahdollisuuksia uraa uurtavalle tutkimukselle, joka voisi liittyä esimerkiksi kielitieteellisen tutkimuksen mahdollisuuksien avartamiseen tai digitoitujen aineistojen automaattiseen sisällönkuvailuun ja analysointiin.

DMP perustaa digiyksikön

pe 30.09.2011 - Toimitus - Internet

DMP perustaa digitaalisiin markkinointiviestinnän tuotantoihin erikoistuneen yksikön. Yksikön vetäjäksi on nimitetty mm Fonectalla aiemmin työskennellyt Rami Meling, joka aloittaa toimessaan 31.10.2011.

Uusi yrittäjä välittää mainoksia ilmaiskuvissa

la 24.09.2011 - Toimitus - Internet

Suomalainen Kiosked on julkistanut blogaajien, valokuvaajien ja muiden verkon sisällöntuottajien käyttöön Kiosked Image Bank -palvelun (images.kiosked.com), josta voi ladata maksutta internet-käyttöön sopivia kuvia. Kuvat ovat vapaasti julkaistavissa, joten kuvien käyttäjien ei tarvitse pelätä rikkovansa tekijänoikeuksia. Kuvapankissa on jo miljoonia kuvia ja tuotteita, ja niiden määrä kasvaa päivittäin yli 50 000:lla.

Perinteisen median merkitys romahtanut nuorten elämässä

to 22.09.2011 - Toimitus - Internet

Perinteisten tiedotusvälineiden merkitys nuorten elämässä on vähentynyt, ilmenee Ciscon tekemästä 2011 Cisco Connected World Technology Report -selvityksestä.Vain kuusi prosenttia opiskelijoista ja kahdeksan prosenttia työelämään siirtyneistä nuorista piti televisiota tärkeimpänä teknisenä laitteenaan. Internetin nopeus on haastanut myös printtimedian, sillä ainoastaan neljä prosenttia vastanneista ilmoitti sanomalehden tärkeimmäksi informaatiolähteekseen. 21 prosenttia opiskelijoista ei ollut ostanut painettua kirjaa yli kahteen vuoteen tai koskaan.

Sanoma rakentaa alkavien digifirmojen piiriä ympärilleen

pe 09.09.2011 - Toimitus - Media

Sanoma News ja Aalto-yliopiston Start-Up Center -yrityshautomo ovat sopineet yhteistyöstä, jonka tavoitteena on vahvistaa digitaalisen median kasvua ja start-up-yritystoimintaa Suomessa. Yhteistyö tukee sekä Sanoman digitaalista kasvustrategiaa että nuoria suomalaisia yrityksiä.

Sosiaalisen median tuotearvostelut vaikuttavat ostopäätökseen

ti 30.08.2011 - Toimitus - Internet

Entistä tärkeämpää verkosta ostajalle on muiden kävijöiden tuotearvostelut sekä se, mitä tuotteesta tai yrityksestä puhutaan sosiaalisessa mediassa. Peräti yhdeksän kymmenestä suomalaisesta lukee toisten kuluttajien arvosteluja ennen tuotteen ostamista.

Bloggarit tekivät lapsiystävällisen Helsinki-oppaan

la 20.08.2011 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Philips AVENT pyysi bloggaavia pienten lasten vanhempia laatimaan lapsiystävällisen Helsinki-oppaan yhdessä lukijoidensa kanssa. Kesän aikana järjestetyn Helsinki Baby City Guide -blogikilpailun voittoon kiri Visuaalisesti Vaativa. (http://visuaalisestivaativa.blogspot.com/)

Zeeland uudistaa Blue1:n verkkosivut

ti 16.08.2011 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Blue1 ja Zeeland ovat solmineet yhteistyösopimuksen Blue1:n digitaalisen markkinoinnin kehittämisestä.

Edellinen sivu 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 Seuraava sivu

Nostot

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.