McDavid polvituet kompressio

Etusivu » Internet

Maksulliset bloggaajat tienaavat mukavasti

pe 08.04.2016 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Valtaosa suomalaisista bloggaajista ottaa maksuja yrityksiltä, kun he julkaisevat kirjoituksia tai kuvia blogissaan yrityksen markkinointitarkoituksia suosien. Suomessa bloggaajat ovat ahkerammin yhteistyössä erilaisten yritysten kanssa ja he hyötyvät blogitoiminnasta taloudellisesti enemmän kuin heidän ulkomaalaiset kollegansa, ilmenee tuoreesta selvityksestä.

Some vauhdittaa vähittäiskauppaa

pe 15.01.2016 - Toimitus - Internet

Sosiaalinen media sekä älypuhelinten yleistyminen tuovat mahdollisuuksia mutta myös lisäävät kuluttajien vähittäiskauppiaisiin kohdistamia odotuksia, todetaan Visa Europen vähittäiskaupan tulevaisuutta kartoittavassa Future of Retail -raportissa. Espanja, Iso-Britannia sekä Puola ovat Euroopan digitalisoituneimpia ja siten pioneereja tulevaisuuden vähittäiskaupassa, ja valmiita uudelle aikakaudelle, jolla yksilöllinen verkkokauppa sekä kivijalkakaupan ostokokemus yhdistyvät. Sosiaalinen media sekä lähipiirin kokemukset tukevat ostopäätösten tekemistä.

Kotimainen verkkokauppa kasvaa reippaasti

ti 12.01.2016 - Toimitus - Internet

Kotimaiset verkkokauppiaat ovat ottaneet historiallisen harppauksen eteenpäin vuoden 2015 Q3 ja Q4 aikana, päättäen vuoden ennätykselliseen joulumyyntiin. Verkkokauppaindeksin kasvu, joka ottaa huomioon myynnin lisäksi verkkokauppojen tilausmäärät ja ostoskorin koon, kiihtyi vuoden 2015 Q4 aikana 37 % kasvuun.

Huuto.net uudistaa huutokauppaa

pe 18.12.2015 - Toimitus - Internet

Huuto.net on käynnistänyt uudistusten sarjan, joilla vertaiskaupankäynti muuttuu.

Schibsted kiristää hintavertailupalveluiden kisaa

ti 17.11.2015 - Toimitus - Internet

Norjalainen mediayhtiö Schibsted avaa Suomessa hintavertailuun keskittyvät palvelut Hintaopas.fi:n ja Lendo.fi:n. Alan kilpailu kiristyy huomattavasti. Suomen markkinoita hallitsee tällä hetkellä hollantilainen Compare Group Vertaa.fi -palvelullaan, jossa on 1,89 miljoonaa tuotetta.

Fonecta osti Vilperin

ma 16.11.2015 - Toimitus - Internet

Fonecta on ostanut turkulaisen digi-mediatoimisto Vilperi Digimediat Oy:n koko osakekannan.

Adaptive liittyy OS/G markkinointiviestintäkonserniin

pe 13.11.2015 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Digimarkkinointiyritys Adaptive siirtyy osaksi OS/G-konsernia. Uuden aluevaltauksen tarkoituksena on täydentää perinteisempää markkinointi- ja mainososaamista digitaalisilla työkaluilla.

Instagram nostaa yrityskuvaa

pe 13.11.2015 - Toimitus - Markkinointi & Mainonta

Instagram-markkinointi on yksi voimakkaimmin kasvavista digitaalisen mainonnan muodoista. Vuoden 2015 tammikuussa Instagramia käytti yli 300 miljoonaa käyttäjää, kasvua oli puolessa vuodessa 100 miljoonaa. Helsinkiläisen ravintola Nokan Instagram-tiliä kehitettiin Haaga-Helian toiminnallisessa opinnäytetyössä reilun neljän kuukauden ajan, kesän 2015 aikana. Tuloksena tykkääjämäärä moninkertaistui.

Some vakiintunut toimittajien työkaluksi

pe 30.10.2015 - Toimitus - Internet

Vuoden 2015 Social Journalism Studyn tulokset osoittavat sosiaalisen median käytön sekä sen hyödyntämiseen liittyvän tietotaidon kasvaneen toimittajien keskuudessa maailmanlaajuisesti.

Sanoma julkaisee Aku Ankka -mobiilipelin

to 15.10.2015 - Toimitus - Internet

Sanoma julkaisee mobiilipelin, jossa seikkailevat Aku Ankka ja muut Ankkalinnan hahmot. The Duckforce Rises -peliä on testattu kesällä Australiassa ja Uudessa-Seelannissa.

Lappilainen kyläkauppa keräsi 350.000 tykkääjää

ti 29.09.2015 - Toimitus - Internet

Jounin Kaupan kauppias Sampo Kaulanen arpoo tänään 10 000kpl euron kolikoita, jollekkin hänen Facebook kisasta tykänneelle. Kauppa saavutti tänään 350 000 tykkääjän rajan. Se on kova suoritus pienelle lappilaiselle kyläkaupalle. Jounin Kauppa sijaitsee Äkäslompolon kylässä, jossa on vain 600 vakituista asukasta.

Nimitysuutinen: Anna Kärkkäinen Somecoon Dagmarilta

ma 14.09.2015 - Toimitus - Internet

Dagmarin sosiaalisen median liiketoiminnan kehittämisestä vastannut Anna Kärkkäinen siirtyy Somecoon. Sosiaaliseen mediaan erikoistunut asiantuntijayritys vahvistaa näin osaamistaan erityisesti brändien sosiaalisen median markkinoinnissa.

Adobe: Sähköposti somea parempi markkinointikanava

ma 07.09.2015 - Toimitus - Internet

Lähes kaksi kolmasosaa (63 %) kuluttajista vastaanottaa mainoksia mieluiten sähköpostiinsa, kun sosiaalisen median kohdalla osuus on vain kuusi prosenttia. Samalla kaksi kolmasosaa (67 %) vastaajista kertoi, että he avaisivat markkinointiviestin todennäköisemmin, jos aihekentästä kävisi selväksi, että viesti sisältää tarjouksen tai alennuskupongin. Tulokset selviävät Adoben uudesta tutkimuksesta, johon vastasi 400 älypuhelinta käyttävää toimistotyöntekijää.

Accountor perusti verkkolehden

pe 04.09.2015 - Toimitus - Internet

Accountor perusti verkkolehden Parempi Bisnes. Yhtiö haluaa verkkolehdellään kannustaa lukijoitaan positiiviseen ajatteluun ja tekoihin, joilla tavoitellaan taloudellista ja inhimillistä vaurautta sekä yhdessä tekemisen iloa.

Nimitysuutinen: Nimityksiä Koodiviidakossa

ti 02.06.2015 - Toimitus - Internet

Digitaalisia markkinoinnin ja viestinnän ohjelmistopalveluita tuottava Koodiviidakko Oy on tehnyt nimityksiä.

Hackathonissa tutkitaan Suomi24:n somedataa

pe 29.05.2015 - Toimitus - Internet

Yhteiskunnalliset tutkijat ja Suomen taidokkaimmat koodarit etsivät yhdessä Suomen suosituimman sosiaalisen median datasta uusia hyödyntämismahdollisuuksia. Helsingissä viikonloppuna järjestettävä Data Science Hackathon -tapahtuma yhdistää tieteen ja ohjelmoinnin. Tavoitteena on löytää yhteiskunnallisen tutkimuksen kaipaamia välineitä datan ja digitaalisen materiaalin ymmärtämiseksi.

Neljännes verkkoselailusta älypuhelimella

ke 29.04.2015 - Toimitus - Internet

Adobe selvitti, miten eri alojen verkkosivuja käytettiin Euroopassa ja USA:ssa vuonna 2014. Adobe Digital Index EMEA Best Of The Best Benchmark -tutkimuksesta selviää, että Eurooppa selättää USA:n verkkosivujen mobiilikäytössä. Eniten verkkosivuja selaillaan älypuhelimilla Iso-Britanniassa, jossa 31 prosenttia käyttäjistä selailee sivuja älypuhelimellaan. Pohjoismaissa osuus oli 25 prosenttia.

Koodiviidakko julkistaa LianaMobile -sovelluksen Internet World -messuilla Saksassa

pe 13.02.2015 - Toimitus - Internet

Suomalainen markkinointiviestinnän ja tiedotuksen ohjelmistopalveluita tarjoava Koodiviidakko Oy julkistaa Münchenin Internet World -messuilla maaliskuun lopussa mobiilisovelluksen, joka yhdistää markkinoinnin ja viestinnän palvelut ensimmäisenä maailmassa yhteisessä mobiilissa käyttöliittymässä, LianaMobile-sovelluksessa.

Nimitysuutinen: Minna Pinola Solitan viestintäjohtajaksi

to 05.02.2015 - Toimitus - Internet

Minna Pinola on nimitetty Solitan markkinointi- ja viestintäjohtajaksi 7. tammikuuta alkaen. Minna Pinola on jatkossa Solitan laajennetun johtoryhmän jäsen.

Atrian FB-fanien määrä nousi Hesarin tasolle

to 05.02.2015 - Toimitus - Internet

Atrian Facebook-sivu ylitti tällä viikolla 100 000 fanin rajan. Samalla yrityksen markkinointijohtaja Pasi Luostarinen lunasti sivun perustamisen yhteydessä antamansa lupauksensa liittyä Facebookiin, mikäli yhteisö ylittää tuon maagisen rajapyykin. Atria on samassa tasossa nyt kuin esimerkiksi Hesari.

Edellinen sivu 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 16 Seuraava sivu

Nostot

Uutiset

Asiantuntija-artikkelit

Vieraskynä

Pääkirjoitukset

Arvostelut

Nimitysuutiset

Tilaa ilmainen uutiskirje

Tilaa Mediaviikon ilmainen viikottainen uutiskirje sähköpostiisi. Uutiskirje on koottu lähetys Mediaviikon sillä viikolla julkaistuista uutisista ja se lähetetään aina perjantaisin.